Havregrynsgröt???

antiloop8

Trådstartare
Jag minns att i ett stall som jag var mkt i förr gjorde alltid havregrynsgröt till hästarna på julafton. Men jag tror, om jag nu inte minns fel, att man skulle göra gröten på ett speciellt sätt :confused:

Gröten blandade man sedan ut med det övriga fodret.
Någon mer som varit med om detta??
Är det farligt för hästarna eller hur är det?

// En som tänker tillbax på ponnytiden i ridstallet :D
 
Sv: Havregrynsgröt???

Min tyckte inte om havregrynsgröt :smirk:
 
Sv: Havregrynsgröt???

Tror väll knappast att det är farligt.
Men däremot så är det väll många hästar som inte äter det pga den klibbiga konsistensen!

Jag vet att mamma gav kusarna det förut och första gångerna så tog dom lite och sen spottade dom ut det och gapade :smirk:

Men efter några gånger så var det andra miner :d då slaffsades och åts det hej vilt..... men varning.... det blir kladdigt att torka upp gröt......... :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 829
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 915
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 061
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp