Havandeskapsolja!?

F

Fellow04

Någon som har använt/använder det under sin graviditet? Jag har hört att havandeskapsolja ska vara bra för att motverka bristningar och jag har börjat få små fula ränder på brösten :eek: Gillar det inte så jag köpte olja igår. Men hur ofta ska man använda den? kan morgon och kväll duga? det står inget på förpackningen och inte det stod ingen bruksanvisning...

Tyckte ni att oljan hjälpte nåt?

Sv: Havandeskapsolja!?

Jag smörjer magen varje kväll, när jag ids tar jag även bröst, höfter och lår. Weledas havandeskapsolja har jag, och den luktar ju så gott!

Kommer säkert inte att hjälpa ett dyft, men då har jag ju försökt i alla fall. :D Se ett av svaren i min "När kom bristningarna?" tråd, en hade kört med olja men fick likförbannat bristningar på magen. Det är till största delen hormonellt, tyvärr.

Jag fick mina första och flesta bristningar i åttan, samma år som jag fick min mens. Jag växte inte jättefort och fick inte stora bröst/höfter utan var smal men randig på höfter och bröst redan då. Min sambo ser inga bristningar på mig nu, då ska det vara dagsljus och inspektion, så de har ju bleknat. Jag vänta med spänning hur magen ska bli, nu snart i vecka 23 är den fortfarande jättefin och len....

ja jag har också weledas och du har rätt :idea: den luktar underbart :)
ja det är ju så med hormonerna, men som tur är så bleknar ju bristningarna med tiden och som du skrev så har man ju iaf försökt att motverka det ;) vi får hålla tummarna och hoppas att det hjälper :)

oh vart köper man det?

Man kan köpa weledas havandeskapsolja på Babyproffsen bla. Sen tror jag att det finns i olika hälsobutiker :confused: har för mig att jag hörde det någonstans!

väldigt härligt att smörja sig med den tycker jag, man blir liksom avslappnad när man smörjer in magen med den :)

Bristningar är hormonellt, där emot kan det ju vara skönt för huden att hålla den mjuk och smidig och då funkar vanlig olivolja precis lika bra (dessutom billigare)

Jag smörjde mig inte alls, fick några små bristningar vid naveln, tuttarna fick jag massor och vi skämta om att Rasmus fick tiger mjölk ;) Men de har bleknat jätte snabbt.
Fins ju någon förberedelseolja för underlivet också, smörjde ingenting och brast ingenting heller fast min förlossning gick så fort.

Jag köpte ett foglossningsbälte med en "stretschtygbit" man kunde dra upp över magen, den var superskön att ha när magen fick plats för man kände verkligen hur bältet höll i magen istället för huden ;)

På tal om det så tyckte våran bm att vi skulle ner och tänja med fingrarna i utgångshålet :eek: Som om man ens skulle nå!

kl
Nä man kan inte göra något åt bristningar men det var skönt ändå att smörja in magen tyckte jag!

På tal om det så tyckte våran bm att vi skulle ner och tänja med fingrarna i utgångshålet :eek: Som om man ens skulle nå!

:rofl: ska man köra in 2 händer då så man får de där +30cm i omkrets som bebisens huvud är? :rofl:

Jag nådde faktiskt, jag kände på Rasmus huvud när jag var gravid och rakade mig innan vi åkte in till bb :o Kan ju inte slänga upp hyska där alldelles hårig :o

Oj då! :crazy: Känns inte som att det skulle göra nån skillnad heller faktiskt. Då får man ju sitta med buttplug i så fall då, och öka storleken för varje dag. Men vem i jösse namn vill med flit tänja ut sig så där nere...

Jag vill inte ens prova tipset i min gravidtidning. "Låt din partner nypa dig hårt på insidan av låret och träna på att andas genom smärtan" :eek: Nä, huuu!

Heheh det skulle de allt gilla!

Jag tror att perineummassagen var för att man skulle öka blodgenomströmningen där nere så att om man sprack så skulle det läka fortare. Jag sket i det :D

:rofl: ska man köra in 2 händer då så man får de där +30cm i omkrets som bebisens huvud är? :rofl:

Jag nådde faktiskt, jag kände på Rasmus huvud när jag var gravid och rakade mig innan vi åkte in till bb :o Kan ju inte slänga upp hyska där alldelles hårig :o

men på tal om att raka sig. det går ju inte för fem öre att göra det :o jag når inte...hur har ni gjort? funderar på att be sambon....känns inte så kul om man kommer med värsta djungeln hehe :p

Jag försöket övertala min sambo men han vägra och sa att BM kommer knappast bry sig om hur de ser ut bara ungen kommer ut!

Jag gjorde som jag brukar göra förutom med en stor mage ivägen så jag inte såg nått ;)

Bristningar fick jag mängder på brösten under min första graviditet, men de syns inte alls längr om man inte tittar jättenoga. Tror det bara tog ca 6-7 månader innan de hade bleknat bort helt. När jag väntade barn nr 2 fick jag bristningar på magen, men de är nästan borta redan nu, 2 månader efter förlossningen

Rakning... :D Första barnet brydde jag mig inte (orkade inte), tänte att BM är nog vana att se snårskogar i sitt jobb. Andra barnet så fick jag ett ryck en dag och bestämde mig för att raka iaf (mest för min mans skull :D) Jag använde mig av en spegel för att se (lutade den mot väggen och satte mig på en pall och vresade :D:angel:) Tur att min man bara såg resultatet av mina vedermödor och inte när jag kämpade för att nå ner ;)

haha men din man blev nöjd hoppas jag!? :D jag har sagt några ggr till sambon att han får hjälpa mig, men det har inte blivit av. får väl ta till spegelmetoden snart jag med :angel:

det är ju inte direkt kul heller på sommaren om man ska bada/sola och komma där med en buske som sticker ut från alla håll och kanter under bikinin....nu är det ju iofs inte jättefint väder här runt gbg området, men ändå...man vill ju vara lite fin :D

Tror han blev mer än nöjd. :angel:;) Han såg ut ungefär såhär: :laugh::love::d
Skulle ALDRIG våga låta min man raka de regionerna på mig, är livrädd att han skulle råka skära mig. Ska någon slinta med hyveln där så är det jag själv (men nu tror jag att bebisfabriken gjort sitt i vårt hus)

Kanske kan man låna hans rakapparat och användra trimmern, då behöver man ju inte ens se - bara grovraka på känn. Det blir ju inte helt slätt såklart men en ansning iaf. Jag har redan nu börjat fundera på detta, jag ser inte klok ut utan rakning på x antal veckor där nere, värsta grottmänniskan....

haha vad bra att han blev glad :)

jag tror vår "fabrik" håller på att stänga här med. Min sexlust under gravditeten har varit lika med noll hela tiden. jättetrist :( men ibland har jag mina stunder då jag blir sugen, tyvärr inte ofta alls. Stackars gubben här hemma hihi :D men igår så fick jag för mig att nu skulle vi minsann ha skoj....tyvärr så var magen för stor och jag kände mig bara tung och klumpig så det sutade väl med lite pill och sånt istället. så fruktansvärt tråkigt när lusten bara försvinner sådär...

Min lust brukar öka under graviditeterna, och magen har jag aldrig upplevt vara i vägen. Men.... 2 ungar får räcka för oss tror jag, även om suget på en tredje kommer ibland (yngsta är bara 2 månader ännu)

åh vad skönt :) hade önskat att den ökade för mig med ;)

vi har sagt detsamma, att två barn räcker. men jag kan mycket väl tänka mig att man blir sugen på ett tredje. Hur många år skiljer det mellan era?

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 232
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Jag har hormonspiral dock passerat utgångsdatumet för ett bra tag sedan, mars-11. I veckan har jag mått små dåligt, lätt illamående i...
Svar
5
· Visningar
6 484
Senast: Zony
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 361
Senast: Mirre
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 449
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?