Hur förklarar du då att du själv skrivit i inlägg #298 att du under provridningen försökte ”provocera fram beteendet men lyckades inte”?
Här skriver du i inlägg #300 att du har försökt provocera fram ett gammalt beteende genom att pressa hästen. Jag tolkar det som att det är detta problemet som du vill häva köpet för.
Varför fanns det ingen anledning till att röntga hästen innan köpet? Den här frågan har jag ännu inte funnit ett svar på.
Varför började du gräva redan dag två?
Det finns flertalet frågor som du inte väljer att svara på och jag får inte ihop tidslinjen eller bilden kring hur det här köpet gick till samt vilka åtgärder du har vidtagit så fort det stora problemet har visat sig. Ett flertal gånger hävdar du att hästen inte har ont, men som jag förstår det har ingen mer veterinär kollat på hästen efter gårdsbesiktningen.
Du säger att du medvetet köpt ett projekt och att du fullgjort din undersökningsplikt som köpare genom att enbart prata med säljaren ett flertal gånger, göra en provridning samt en gårdsbesiktning. Det är framförallt här som meningarna går isär och man kan hävda att du brustit i din undersökningsplikt. Trots att du hävdar att hästen är välkänd hade du ingen aning om vem denna hästen var, kollar inte upp information om hästen innan köpet och berättar själv att efter lite sökande får du veta mer om hästen och dens problematik.
Som
@ginnies påpekar, historien går inte ihop och innehåller flera luckor. När man sedan frågar dig om olika saker hävdar du enbart att man ska läsa tråden igen, rättar inte vad som är fel i våra tolkningar av historien och att du inte vill berätta minsta lilla fakta om hästen.
Det här ”tjafset” beror framförallt på att du inte får de svar som du önskar baserat på avsaknad av fakta. Det verkar vara ett genomgående tema i nästan alla dina trådar - du har ett problem och accepterar inte de lösningar som du får samtidigt som du vägrar ge andra information som hade kunnat hjälpa dig med en bättre lösning.