Sv: hästviskare !
Hästar kan inte prata. Inte ens viska.
Hästar kommunicerar på ett universellt språk som kallas telepati. Detta språk kan alla levande individer använda sig av.
Om vi sen tror på det eller ej är ju upp till var och en, sådana här trådar blir lite fel då den "ena sidan" ofta vill motbevisa. Det vore som att bevisa att kristendomen är den enda rätta, då det handlar om tro.
Tror man så gör man. Annars inte. Respekten häremellan brukar vara ganska dålig, på båda hållen faktiskt.
Kommunikation på distans är såklart konstigt i mångas ögon, dock inte svårare än kommunikation på plats.
Skillnaden är om du är innanför eller utanför hästens energifält.
Många, hundratals människor som gått kurser blir förbluffade hur enkelt det är, och aha-upplevelsen stor då de upptäcker att "jamen, detta gör jag ju varje dag"
Summa sumarum bliver att tro eller ej, men använder telepati, det gör vi varje dag. Mellan syskon, mellan makar, mellan mamma och barn, mellan människor och djur.
Man "känner" på sig att ens djur vill det eller det. Man får för sig saker.
Sen är ju skillnaden stor mellan medveten och omedveten kommunikation.
Den omedvetna kommunikationen blandar man ihop med sin fantasi. Den medvetna kommunikationen vet man, kommer från djuret.
Alla kan träna upp sin telepatiska förmåga, OM man har intresset.
Sen kan man ju undra om Insider verkligen tog upp ämnet objektivt och inte vinklade isönder det hela, vi konsumenter är ena tacksamma själar, vi går på allt som sägs på tv.
Insiders producenter ville att vi skulle få den bilden vi fick, och det fick vi. Vad det hade och göra med den smala hästen undrar jag ännu.
Det som sägs på TV är inte alltid sant. Kanske skulle folk vakna till liv och använda sina grå själva?
Om Insider hade visat programmet som det var meningen från början hade tv-tittarna fått en HELT ANNAN BILD
och då kan jag lova att inte en endaste hade ens reflekterat över en djurkommunikations uttalande, utan i stället lagt er energi på att förundras över storyns egentliga innehåll.
Jag tycker för övrigt att det är jättebra att man synar sömmarna på folk och att man tar referenser på de folk man tar hjälp av, men hela sanningen är ju inte så att bara för att en är nöjd med en djurtolk så måste en annan bli det.
Det som passar en passar inte en annan.
Något annat lustigt är att man får inte tjäna pengar på att arbeta som djurtolk, jag ler med hela ansiktet åt detta banal skrattretande uttalande. Men alla andra som har yrken får lov att tjäna pengar. Till och med yrkesmördare tjänar pengar, när ska folk börja skrika om det?
Varför ska man jobba gratis? Djurkommunikation är en tjänst som kostar, Healing är en tjänst som kostar, Ridundervisning är en tjänst som kostar, etc.
Vi har så många duktiga djurkommunikatörer i vårt avlånga land, för att inte tala om hur många det finns i Europa! och ännu fler utanför!
Alla befinner sig på olika nivåer i sitt lärande och varande och rent personligt TROR INTE JAG att någon illasinnat försöker bluffa sig till några futtiga hundra spänn.
Det är en jättestor grej att inför ägaren läsa upp det som kommit till en när man kommunicerar, man känner sig som jordens minsta varelse i några sekunder, tänk om inget stämmer! När sen ägaren bekräftar allt eller det mesta och när man till och med får som ibland, Credit utöver det vanliga, man kan lösa stora problem, knutar låsta sedan länge, då vet man att detta är värt mycket mer än några pengar!
Bekräftelsen i sig är så mkt större än lönen, men.....att ta betalt för sin tjänst är ju fullt normalt då många har det som yrke!
Jag älskar mitt arbete, skulle inte byta ut det för något, jag känner att jag hjälper så många på hela jordklotet och jag vet att jag har ett yrke som stimulerar mig som människa, jag är lycklig och jobbar med glädje. Hur många gör det?
Jag har gjort många, åtskilligt många kommunikationer gratis, jag har hjälpt otroligt många med sin hund och katt och häst i livets sista skede, naturligtvis skulle jag aldrig ta betalt då, jag har hittat mängder av bortsprungna djur, naturligtvis skulle det aldrig kosta, jag har upptäckt sjukdomar som veterinärer inte hittat och sänt iväg ägarna med sitt djur till veterinärern igen, detta har jag aldrig tagit betalt för, detta är glädjen i mitt arbete.
Jag har fullkomligt slutat med att göra kommunikationer för ägarens skull, oftast är de bara intresserade av att få sensationsnyheter, detta är inte intressant för mig att förmedla, jag jobbar hellre med relationer, problem och helheten. Observera noga att detta är ingen reklam. jag tar inga som helst nya kunder då jag är fullbokad flera år framöver vad det gäller djurkommunikation. Inte är jag det för att jag bluffar i alla fall.
Man måste känna. Som ägare har du ett ansvar. Känns detta rätt? Känns detta bra? Är denna människa pålitlig?
Lägg inte över skulden på den du anlitar för att du inte är nöjd, då följde du inte din känsla.