Hästtransport och försäkring

bollen__

Trådstartare
Måste man enligt lag ha försäkring på släpet?
Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat. Är det olagligt?
Det är ett så pass gammalt släp att det nog inte är värt att ha en försäkring om det är frivilligt, händer det något med släpet åker det nog till skroten även om jag har en försäkring skulle jag tro.
 
Sv: Hästtransport och försäkring

Du har redan fått svaret men ändå;) Nej, du behöver inte ha släpet försäkrat, det går på dragbilens trafikförsäkring!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 277
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 149
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 709
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp