Jag har tidigare tävlat i hoppning upp till 1.60. Slutade tävla 1986. Flyttade till en travcamp och bodde där i 9 år hos Olle "lappen" Lindqvist där jag ridtränat några starthästar som inte satte rätt muskler med traditionell travträning. Det va uteslutande ridning i teräng och massor av klättring i lång låg form för att bygga upp ryggmuskelaturen under ett par månaders tid, sedan klarade dom att att fullfölja sina lopp med placeringar utan ägg i raden. Följ med på tävlingar,tagit hand om allt för och efterarbete och även kört många i bussen till olika tävlingar, kort sagt allt runtomkring jobb som alla hästskötare inom travet bistår med. Naturligt vis så fick man då även en insyn i granne:s (SHJ) verksamhet och hans barns brinnande intresse för ponny hoppning.
Därefter blev jag nyfiken på galoppen och har ägt flera starhästar hos John Huber, Madelene Smith och Pia Branth, skodde även alla hästrna hos två av dessa tränare. Jag fick nog av Galoppen i samma veva som Pia flyttade till frankrike och sålde den/dom starthästarna i den vevan. Tyvärr så blev jag kvar som hovslagare på dessa tidigare ägda hästar under ett par år till vilket jag i dag ångrar med tanke på vad jag fick uppleva i antal olyckor i lopp med dödlig utgång. Jag vet inte men har hört att banan e omgjord och för dagen i ett skick som inte kan klassas som rent djurplågeri att träna och löpa på. Jag satte min sista fot på Täby galopp och svor på att aldrig mer besöka en skyddade verkstan för ca ett halv år sedan.
Du då??