Hästskötare!

ÅDI

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad ni som jobbar som hästskötare i travstall tjänar ungefär? Är lite sugen på att söka nytt jobb men vet inte vad lönerna ligger på då jag bara gjort praktik hos travtränare men inte varit anställd ;)
Är det bäst att tex sätta upp en intresselapp på banan eller är det bättre att ringa tränarna på den banan man är intresserad att jobba på? Banan jag funderar på ligger långt från mig så jag känner inte till tränarna där så bra :crazy:
Hoppas ni kan hjälpa mig // ÅDI

Sv: Hästskötare!

Alldeles för lite:angel: :angel:
Nej men vad är det enligt avtal? Tror att som outbildad och utan erfarenhet det är runt 15 000 före skatt?

Ett tips är att höra med någon som jobbar på banan/har lite koll vilken tränare som ev. behöver folk och vilka som är bra att jobba åt, för det kan ju ibland skilja lite...:smirk:

Gå till stallen och fråga, tror det är större chans att få jobb då än om du sätter upp en lapp.

Tack! :) Vad räknas som utbildad? Jag är utbildad hästskötare men har inte gått någon travinriktning!

Det är nog väldigt olika från tränare till tränare.. De brukar ha sina egna uppfattningar om avtal m.m... Men jag har heller ingen travutbildning så, men jag tror min chef räknade på att jag hade något års erfarenhet redan från början ändå lönemässigt?
Men det är väl som överallt, att lönen ska öka succesivt ju längre man är kvar och så...

Och Umåker vet jag inget om...;) :p

Försök komma in hos nån tränare lite extra, jobba r*ven av dig ett par veckor..månader.. Sen så..
Man måste visa vad man kan och vad man går för.. Iaf där jag har varit.
Man kommer till stallet och det är 19 boxar att mocka..själv !!
Känns lite tungt då !
Sen finns det säkert himla bra ställen oxå, det tvivlar jag inte på. Men det är ju ett slitigt yrke, det här med trav.

Tack så mycket för era svar :bow:
Jag är uppväxt med travhästar på en gård där vi brukar ha runt 20 hästar varav ca 10 i träning så jag är ju inte helt oerfaren men det klart det blir skillnad att vara anställd av någon.
Det svåraste är ju att jag bara känner till dom tränarna som finns i den här delen av sverige och nu är jag sugen på att flytta härifrån, därför är det kul att få tips från er bukare... :D

Det var en annons i sista Ronden om något stall som sökte personal. Får man skriva här vem? Kanske inte? Du får väl pma om du inte har ronden.

Jag tjänar 9000:- efter skatt och jobbar då 8 timmar 5 dagar i veckan. Tävlar jag eller är hästskötare på tävling får jag 250 :- extra :)

För 4-5 år sedan när jag jobbade var ingångslönen 15.500 enligt kollektivavtalet. Det betyder rimligtvis att du får för lite i lön? Dessutom tillkommer övertid, OB och utselningspengar vilket gör att lönen BÖR ligga runt 18000 innan skatt för en oerfaren. Kolla med Fackförbundet Kommunal om de har avtal att skicka dig, Lantarbetarförbundet försvann ju in där för många år sedan. Har någon förresten hört något ifrån dem efter deras försvinnande?

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 665
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 436
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar