Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver inte alls bevisa något. Vad ska jag bevisa? Det är i så fall de som håller på med sånt här ruffel o båg som får komma fram med evidensbaserat matrial. Jag tycker att det är kvacksalveri att hålla på med sånt trams som "djurprateri".
Men då ska du ju inte sitta och vräka ur dig sådan saker som du gör heller
Om du säger att det bara är trams och att det inte funkar med djurkommunikation så hänvis gärna var du läst det![]()
Det behöver jag inte alls. Jag tycker att det är rent trams. Jag lurar inte av människor pengar på trams. Men jag vill gärna se var det finns vetenskapliga bevis att det fungerar.
Det är ju den som tror på något ovetenskapligt som ska bevisa att det man hävdar stämmer, inte vetenskapen som ska visa att det ovetenskapliga är sant eller inte.
Men då ska du ju inte sitta och vräka ur dig sådan saker som du gör heller
Om du säger att det bara är trams och att det inte funkar med djurkommunikation så hänvis gärna var du läst det![]()
Om det nu inte skulle funka, enligt många, så varför funkar det för vissa, för här är ju ändå en hel del i tråden som fått fram rätt mycket som stämt![]()
Själv har jag hört om flera där hästpratarna varit helt ute och cyklat, som att ston haft föl fast de varit hos samma person i hela sitt liv som säkert vet att stoet inte haft föl.
Det var kanske i något av stoets tidigare liv hon hade föl. Eller så har hon varit dräktig och resorberat utan att det märkts...
Varför skulle hon behöva bevisa att det inte fungerar. Det är väl dom som håller på med detta som måste bevisa att det fungerar.
Jag tycker det är så fruktansvärt skrämmande med dessa "häst pratare", min häst mår dåligt, då ringer jag en hästpratare!! Jag anser att detta är farligt och näst intill bedrägeri. Fast det är ju ett väldigt smart sätt att tjäna pengar på. Tycker bara synd om dessa häst ägare som kastar bort sina pengar.
Tyvärr är det ofta okunniga ägare som använder sig av dessa "skojare", dom som kan häst använder en veterinär...
Och i slut ändan är det hästarna som blir lidande. För dom får kanske inte den vården dom skulle ha.
MVH Russin8
Rena turen. Men jag vill gärna veta var det finns vetenskapliga bevis att det fungerar. Jag lurar inte människor så jag har inget att bevisa.
Görel: Du hade glömt de tidigare liven .
Frågan är hur mycket de får fram som inte stämmer, d v s hur många försök får de på sig. Och kan urvalet i tråden vara representativt eller är det bara de som är nöjda som skrivit?
Själv har jag hört om flera där hästpratarna varit helt ute och cyklat, som att ston haft föl fast de varit hos samma person i hela sitt liv som säkert vet att stoet inte haft föl.
Det var kanske i något av stoets tidigare liv hon hade föl. Eller så har hon varit dräktig och resorberat utan att det märkts...
Vem vet, hon har kanske livit tjuvbetäcktdet har man ju hörrt förr eller hur...
Man kan vända och vrida på allt![]()
Oavsett om stoet blivit tjuvbetäckt eller inte så borde själva fölningen ha märkts!