Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Om du läser mitt inlägg ordentligt ser du att hästprataren sagt att stoet haft föl, inte varit dräktig.

Tyvärr är det ofta okunniga ägare som använder sig av dessa "skojare", dom som kan häst använder en veterinär...

MVH Russin8

Är det endast pga veterinära problem hästägare provar på 'djurpratare'? :grin:

Personligen kan jag bara svaraför mig varför jag ens funderar på saken att ta ut en som kan 'prata' med min ena pålle.
Nått har i denne tidigare liv hänt, nått som gör att med en förhoppning om 'rätt bakgrund' kanske skulle göra det där sista lilla till att få en genombehaglig häst kontra en som tja,tanken har slagit mig om avlivning,att sälja denne känns som en omöjlighet om inte rätt person dyker upp.
(Nu är det inte på tal om avlivning just nu,men tanken finns där under en viss omständighet som ev. kommer snarare än jag hoppas på.)

MEN,rätt person för en häst med något i bagaget är svårt att hitta,dels så vill inte rätt person betala för pållen,och letar man efter rätt person 'för inga penningar',då är det ännu mera omöjligt att hitta rätt person.

Jag kna säga att jag i normala fall står väldigt stadigt med fossingarna på backen,är mycket skeptiskt därför har tanken inte kommit längre än just till en tanke,men som läget är nu,är jag inte helt främmande för att ge det ett försök,ett utav allaår av försök vi hittills gett.

Men tänk tanken att du tar ut en sk häst pratare och den ger dig en bakgrund till varför din häst beter sig på ett visst sätt. Du handlar sen efter det.

Det kan ju bli hur fel som helst. Det kan ju göra att du hamnar ännu mer fel än var du är nu. Du kan ju förstöra hästen mer.

Nä, handla efter vad som syns nu (nu vet jag inte vad du har för problem med din häst) och inte vad som eventuellt kan ha hänt.

Jag kan samtidigt förstå din desperation, har själv haft en häst som blivit väldigt illa behandlad innan jag fick honom. Nu hade jag turen att kunna luska ut vad han varit med om, men det ändrade inte mitt sätt att hantera situationen, bara gav mig en inblick i varför han betedde sig som han gjorde.

MVH Russin8 och lycka till med din häst

Då undra man varför de köpt häst igentlig och vad är det för folk de har i sin närhet, skulle inte de kunna öppna munnen och säga till de att ta ut vet i så fall... Ser man att något är fel på en häst så nog fanken öppnar man flabben och säer något oavsett om det är en oerfaren hästägare eller en erfaren...
Prio 1 är alltid veterinär om det är något fel på hästen...

Det finns många männsikor som har häst som man funderar på varför dom har det.
Sen finns det många som har sina hästar i eget stall, finns ingen som kan säga ifrån...

MVH Russin8

Men tänk tanken att du tar ut en sk häst pratare och den ger dig en bakgrund till varför din häst beter sig på ett visst sätt. Du handlar sen efter det.

Det kan ju bli hur fel som helst. Det kan ju göra att du hamnar ännu mer fel än var du är nu. Du kan ju förstöra hästen mer.

Nä, handla efter vad som syns nu (nu vet jag inte vad du har för problem med din häst) och inte vad som eventuellt kan ha hänt.

Jag förstår hur du tänker,förutom att du förutsätter att jag grävt ner det egna sunda förnuftet. ;)
Vi har handlat utefter vad som syns under 5½ år och vi har kommit till en gräns där vi inte längre vet hur vi ska ta oss vidare för att få det där 'sista lilla' som gör 'vardagen enkel'. Sånt som är självklart för andra är inte självklart för oss. Går det inte,ja då går det inte..Men vi kan åtminstone tänka oss tanken att ge det en ev. möjlig chans.
Vi kan också själv gissa oss till vad som ev. skulle kunnat ske då vi på ett ungefär 'vet historiken' om hästen.

Att jag inte vill skriva ut just nu så här om vad som hänt/händer med pållen är ju för att OM vi skulle besluta oss för en djurtolk och ge det en chans,så vill vi inte heller att så mkt ska gå att finna på nätet.
Dock den som söker kan finna i gammalt.

Du behöver ingen djurpratare. Din hästkunskap är tillräcklig för att göra det som kan göras. Jag är helt säker på att u menar. Men om man lyckats med den sista 40 poängaren som ni gjort så har man hästkunskap.

Tack vännen. :o
(Vill bara säga att det är inte 40-poängaren det handlar om,det är en utav de andra pållarna,som vi haft i 5½ år)

Och ibland tar bara ideerna slut och man står och stampar på en å samma plats och känner att njae,längre än så här kommer vi inte.
Största problemet är ju att med det som är ett problem,är det också svårt att träna bort,framförallt när det framkallar 'panikångest' i en viss situation,dår är inte hästen påverkbar övht.

Nej, jag förutsätter inte att du grävt ner ditt sunda förnuft;) Jag vet bara hur det känns när man står och stampar och inte kommer någon vart. Har haft en häst som blivit svårt misshandlad under många år. Det tog mig lång tid att få ordning på honom. Som jag skrev fick jag reda på ganska mycket av vad han råkat ut för, men först i efterhand, och det hade inte hjälpt mig att veta i förhand. Tror faktiskt att det varit till min nackdel om jag vetat allt.

Jag hoppas att du får ordning på din häst, ett stort lycka till från mig:laugh:

MVH Russin8

Förstog att det inte var 40 poängaren. Men du har gjort mer med den du menar än vad en så kallad djurpratare någonsin kan göra. Du har 2 stycken hästar som har haft väldigt tur att hamna hos en mycket kompetent person som gjort det som kan göras för dom.

Nu väntar jag på svar om mina pållar från en hästpratare som jag fått rekommendaret..

JAg vet att det finns bluffare och jag vet att det finns de som kan..
MEN det finns folk som kan snickra och de som programet fuskbuggarna varit ute hos. Alltså de som luras att de kan, för att käna pengar.
Sen finns de de som tror att de kan snickra /prata med djur men inte kan.
Men om man ser hur många som söker till Idol och som tror sej kunna sjunga bra och sjunger HEMSKT. Så ska man nog inte klandra dessa..
Sånt finns över allt..

Om du är så duktig hofi kan du förklara detta då???
Min kompis hade en hästpratare hemma hos sej som bodde 20 mil där i från. Hon var där 2 gånger per år.

Hon fick fram följande utan att hon visste det..
Hästen har andra namn

Disney sa att hans matte hade fått en ny pojkvän som ofta är med ute och kör nu för tiden.
Även att ägarens pappa hade börjat jogga med honom, men han hade dålig konditon och hinner inte med.
Sen var han oroliga för att mamman i familjen verkade ha ont i magen.
Han sa även att hon borde söka vård för det för det gjorde han orolig.

Alltså massa saker som ingen bara kan gissa sej till.

Mamman hade ont i magen och de märkte en tumör som operarades bort.
Min kompis hade en ny pojkvän som var med ute och körde och pappan hade börjat jogga och hade ur dålig kondition.

För många rätt för att vara lurendrejare...

Sen om en häst pratare börjar prata om att hon vill gärna ha föl och bara sånna saker som kan stämma på alla hästar då ska man nog se upp...

Du som har problem med din häst pma mej så ska du få en duktig häst pratare som jag tror på..
DU ska klart testa det..

Disney är en shettis... Glömde skriva det.. Annars hade det varit konstigt om pappan inte kunde hänga med. En stor häst hänger man inte med... Men en shettis kan man hänga med..

Hur vet hästar släkt förhållanden mellan människor? Dom vet ju inte ens om sina egna släkt förhållanden...

Hästen beskrev det inte som mamman, pappan osv var för att ni skulle förstå vem som var vem..

Jaha, hur beskrev hästen det då?. Fram med vetenskapliga bevis. Det du kommer med är väldigt ovetenskapligt. Den säger så o den säger si. Rent trams.

Vadå vetenskapliga bevis? Hästprat-troende vet att det finns personer som kan ha telepatisk kontakt med djur. Och att telepati existerar. Förmodligen genom någon slags "energier" eller "vibrationer" som är för svage för någon nu existerande teknik men starka nog att färdas mellan två individer. :devil:

Allvarligt talat är det mesta inom hästpratandet redan förklarat, inom psykologin. Cold reading från hästpratarens sida, exempelvis. Och att ytterst få som anlitar hästpratare är så tysta och neutrala som de tror. Lägg till vårt selektiva minne och efterkonstruktioner.

Att övertyga hästpratare och deras anhängare att det handlar och mänsklig psykologi och inte telepati lär vara omöjligt. Varje forskare måste kunna ge tillfredsställande svar på frågor som "Hur vet du det? Kan du bevisa det? Kan du göra om det? Kan vi göra om det?" Ställ sådana frågor till någon som tror på "alternativa" saker och se vad du får för svar. Räkna med att bli förolämpad.;)

Bra skrivet. Några vetenskapliga bevis kommer jag nog inte att få se.

Senast ändrad:

Det är nog stor varaiation på "hästpratare" och man bör nog höra sig för innan man anlitar någon som slänger pengarna i sjön. Har använt mig av en hästpratar (djur) några gånger. Hon var riktigt duktig och massarade även hästen. Det hon sa till mig stämde ganska på pricken, sen vände hon sig helt plötsligt åt mig och sa nåt i stil med "ursäkta men jag måste bara säga en sak...du får inte lägga locket på så mycket, du kommer explodera" hon nämnde även andra privata saker med mig som hon inte skulle kunna haft en aning om. Har dock ingen erfarenhet av distans :) men dte är helt klart en kul grej om du hittar nån som är duktig!

Vet ej om detta hør hemma her men måste skriva av mig någon stans.
Min hæst har kontaktat mig mens jag sovit om det varit något veldigt viktigt hon vill sæga.
Man ær mer mottaglig mens man sover eftersom man ær mer avslappnad då.

En gång som jag vet helt sækert var nær jag drømde att hon hade ett sår på manken som gjorde ont nær jag sedan kom till satllet næsta gång hade hon ett skavsår på manken som gjorde så ont att hon inte ville låta mig se på det.

Jag bytte stall før ett tag sedan och det verkarde som hon trivdes men så sker detta..

Jag drømde inatt att min hæst flyttades till ett nytt stall och att vi inte ville återvænda till nuvarande stallet.
Vet ej om det har något samband med detta..
Nu ikvæll kom min mormor som flera gånger haft kontakt med det øvernaturliga.
Min hæst brukar ta kontakt med henne eftersom hon e mer mottaglig.
Hon sæger att min hæst hela dagen varit veldigt bestæmd med att førsøka visa henne något.

Hon ær førtvivlad och visar en bild hur den størsta hæsten i hagen vænder baken snett mot henne.

Jag tror den hæsten ær elak mot henne men blivit det først de senaste dagarna.
Før några dagar sen såg jag henne gå tillsammans med den hæsten men igår gjick hon før sig sjælv, detta tenkte jag inget øver eftersom hon ær en hæst som brukar dra sig undan flocken då hon har mycket dåligt sjælvførtroende men egentligen vill hon inte vara ensam.

Jag vill inte behøva byta stall igen, jag trodde det skulle fungera hær men om min hæst ær soppas olycklig kan hon inte stå kvar.
Får hoppas det løser sig mellan dom två så hon trivs dær igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar