Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Svårt att få svar. Jag efterfrågar vetenskapliga bevis men de lyser med sin frånvaro. Uppenbarligen så är det trams allt.

Svårt att få svar. Jag efterfrågar vetenskapliga bevis men de lyser med sin frånvaro. Uppenbarligen så är det trams allt.

Ja, svaren lyser med sin frånvaro. Skulle vara kul om någon som är "häst pratare" kunde kommentera här;)

Ja, svaren lyser med sin frånvaro. Skulle vara kul om någon som är "häst pratare" kunde kommentera här;)

Och det skulle vara för mening?? Oavsett vad personer har skrivit om att mycket har kommit fram som stämt så säger ni ju ändå att det inte fungerar, så varför sitta här och slösa sin energi på er när man kan lägga den på bättre saker.
Varför inte ta och testa en djurpratare som är seriös istället för att bara sitta och skriva att det är trams... Är ni rädda för att det fungerar :angel:

Och det skulle vara för mening?? Oavsett vad personer har skrivit om att mycket har kommit fram som stämt så säger ni ju ändå att det inte fungerar, så varför sitta här och slösa sin energi på er när man kan lägga den på bättre saker.
Varför inte ta och testa en djurpratare som är seriös istället för att bara sitta och skriva att det är trams... Är ni rädda för att det fungerar :angel:

Det har inte framgått under vilka former det som sägs ha stämt har kommit fram.
Det har inte framgått hur många försök hästprataren fått på sig innan den sagt rätt.
Det har inte framgått hur stor procent där del blivit rätt och hur stor där det blivit fel.

Det är sådant som kallas vetenskapligt bevisande.

*KL*

Jag tycker att det är fantastiskt att höra dessa "solskenshistorier" om hästar som blivit hjälpta av djurkommunikatörer och andra personer med "gåvan", det är ju toppen att det händer även om man kan diskutera huruvida det verkligen var hästen som talade om sina problem eller om personen ifråga bara gissade.

MEN, jag kan inte ändå låta bli att tycka att hela denna "bransch" öppnar upp för att djurägare väljer den enkla vägen och att djur därmed riskerar att bli utan korrekt och adekvat behandling för sina åkommor och istället blir "ordinerade" att byta schabrak mot sina ryggproblem eller äta torkade ringblommor mot sina frakturer. Jag har bevittnat dessa nackdelar på mkt nära håll och det är oerhört frustrerande då djurägare slår dövörat till och lyssnar blint till vad som påstås vara djurets egna ord :(

delvis kl

Min hovis berättade en skräckhistoria, likt dem du nämner. En häst som talat om att den hade ont i en bog, hästen skulle masseras med liniment vill jag minnas. Hovis skulle ha kommit samma dag som hästprataren var ute men ägaren valde att boka av hovis pga av dem smärtande bogen. Hästprataren hade tillkallats för att hästen verkade ha ont. Tre veckor senare kommer hovis ut, ägaren har bokat om tiden flera gånger innan detta.

Hästen hade fång och fick alltså lida i tre veckor.

Helt i onödan.

På grund av en hästpratare.

Känns j*vligt ovärt.

Det är ju det som gör det så skrämmande med dessa "häst pratare":mad:

Och tyvärr är ju inte era historier dom enda...

Fast nu är det ju inte hästpratarens fel att inte ÄGAREN ringer veterinären när hästen är dålig. Den jag känner skulle ALDRIG rekommendera att INTE ta ut veterinär om hästen var sjuk. Hon samarbetar tom med en av våra veterinärer här, jämnsides med vanlig veterinär är homeopati,naturmedicin och kommunikation oslagbart! Det är ÄGARENS fel om hästen lider pga att denne inte tar ut veterinär.

På vilket sätt kan djurkommuikatören SKADA hästen? Förutom att möjligtvis lura ägaren på pengar så är metoden totalt harmlös. Man ska inte driva med människors tro. De flesta i sverige betalar pengar till svenska kyrkan varje år, och det är okay enligt de flesta. Som sagt återigen så tror jag inte på ALLA djurkommunikatörer. Jag har bara träffat en enda som jag litar på. Man kan inte förklara allt som händer här på jorden.

Det har ju redogjorts hur djurkommunikatören kan skada hästen, kan du inte läsa? Jag vet hur dessa "medier" har påstått att häsen har problem med njurarna (som om hästen kan veta det?) och ordinerat den ena specialblandningen efter den andra. Jag vet att dom tryckte ner en tub sockatyl i halsen på en häst för "mediet" sa att han hade blindtarmsinflammation etc.... Det är för djävla farligt att tro på vidskepligheter.

Ett medie kan mig veterligen bara kommunicera med de döda;) och återigen är det upp till ägaren av hästen att göra rätt bedömningar.. Det måste vara trist att vara så enkelspårig och rädd för allt som inte vetenskapen kan/vill bevisa. Sunt förnuft hoppas jag alla använder när de tar hand om sina djur. För mig är kommunikatören en bra utväg i vissa fall, och naturläkemedel ett bra komplement till vanlig medicin! De flesta läkemedel härstammar från växtriket från början. Fler borde öppna ögonen lite mer. I många fall har min kommunikatör/et/homeopat/naturmedicinare kunnat hjälpa djur och människor där veterinärer och läkare stått handfallna och gett upp. Min vet rekommenderar henne i många fall. Du känns alltid lite bitter.. Trist.

Det är inte trist att leva i verkligheten, inte det minsta. Och jo, sk. "djurkommunkatörer" förstör och skadar djur genom att utnyttja lättlurade människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar