Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Nu är det så här att jag funderar på att låta en hästpratare prata med min häst. Jag är lite skeptisk mot detta och undrar om det verkligen finns människor som kan ''tala'' med hästar

Då jag är mer naturvetare än "flummare" så har jag varit rätt skeptisk.
MEN, efter att iaf fått en hård nöt att bita i, så kan jag kosta på mig att tala om att jag iaf träffat EN som imponerat på mig lika hårt som Joe Labero :D

Var då så vänlig att få fram vetenskapliga bevis att det fungerar, eftersom du är så säker. Det ska inte vara något att nån sagt si eller så. Vetenskapliga bevis tack.

Att enbart tro på det vetenskapen bevisat är lika dumt som att tro på bibeln rakt av i min mening. Vad är det som säger att vetenskapen inte bara bevisar det som dom vill att människan ska tro på? Jag väljer att följa mitt hjärta, och tro på de bevis som sätts framför ögonen på mig. Och när det gäller just denna enda djurkommunikatör som jag litar på så har jag fått det. Jag säger som hon brukar säga: "folk får gärna tro att jag är galen, men om dom inte ser att djuren blir hjälpta så är dom bara förblindade av sin egen trångsynthet".
Jag tror inte på varenda djurkommunikatör som ploppar upp. Jag vill allt ha bevis jag med, men jag värderar de bevisen själv, jag låter inte andra bestämma åt mig vad som är fullgott bevis och inte.

Att enbart tro på det vetenskapen bevisat är lika dumt som att tro på bibeln rakt av i min mening. Vad är det som säger att vetenskapen inte bara bevisar det som dom vill att människan ska tro på? Jag väljer att följa mitt hjärta, och tro på de bevis som sätts framför ögonen på mig. Och när det gäller just denna enda djurkommunikatör som jag litar på så har jag fått det. Jag säger som hon brukar säga: "folk får gärna tro att jag är galen, men om dom inte ser att djuren blir hjälpta så är dom bara förblindade av sin egen trångsynthet".
Jag tror inte på varenda djurkommunikatör som ploppar upp. Jag vill allt ha bevis jag med, men jag värderar de bevisen själv, jag låter inte andra bestämma åt mig vad som är fullgott bevis och inte.

:bow::bow::bow:
Allt som folk inte kan ta på fungerar inte, det ser man ju bevis på här i tråden;). Jag har gett upp att svara i tråden men tyckte detta var ett mycket bra svar :) Har bättre saker att lägger enegi på...

Angående det här med alternativmedicin så har jag haft en häst som veterinärerna gick bet på så jag tog ut en alternativmedicinare och hästen blev frisk. Det enda veterinärerena gjorde var att trycka i henne pencillinkur efter pencillinkur...

Om det fungerar så går det att vetenskapligt bevisa. Kom inte o påstå att bara för att du tror att just denna person kan det så fungerar det. Förr i tiden trodde man att jorden var platt.

Ja precis..förr i tiden trodde man att jorden var platt..vetenskapen trodde det, och sen fick dom reda på att det inte var så. Vad säger att dom inte en dag kan bevisa att djur kan skicka bilder? Att telepati fungerar? För min del så litar jag som sagt på det JAG ser och upplever. Inte det andra säger till mig att jag ska tro på. "min" djurkommunikatör är billgast i sverige skulle jag gissa på, och den mest anlitade och kända skulle jag gissa på. Hon har aldrig höjt priset, för hon gör det för djurens skull och ser ingen mening med personlig vinning. Hon har bland annat trettio hästar som hon tagit hand om som var missförstådda, vanvårdade eller avlivningshotade. (och kor, får, grisar, katter, hundar mm..) Hon själv unnar sig inget i onödan, allt går till djuren. Så HON gör inte detta för att lura människor. När man ser henne umgås med djur då förstår man.. Det gäller bara som djurägare att ha något innanför pannbenet och inte låta sig bli lurad.

Om det fungerar så går det att vetenskapligt bevisa. Kom inte o påstå att bara för att du tror att just denna person kan det så fungerar det. Förr i tiden trodde man att jorden var platt.

Fast om jag tror att just denna person kan det, så tror jag ju att det fungerar. Jag tror däremot inte att ALLA som utger sig för att vara djurtolkar faktiskt talar sanning.

Ja precis..förr i tiden trodde man att jorden var platt..vetenskapen trodde det, och sen fick dom reda på att det inte var så.

Gjorde man det? . http://www.faktoider.nu/platt.html

Man trodde däremot på en hel massa annat som visade sig vara fel - när man undersökte det vetenskapligt i stället för att citera gamla auktoriteter.

Vad säger att dom inte en dag kan bevisa att djur kan skicka bilder? Att telepati fungerar? .

Occams rakkniv.:devil: Vilket är mest troligt, att hästpratare har en förmåga som motsäger allt vi vet idag om fysik och biologi? Eller att det beror på psykologiska faktorer som är ganska väl kända idag?

För min del så litar jag som sagt på det JAG ser och upplever. Inte det andra säger till mig att jag ska tro på
.

Vilket är just vad vetenskap handlar om. Man tror inte på saker om man inte fått förklarat varför man ska tro på det, och hur det fungerar. ;)

Om du nu är så bomsäker på att det inte fungarar så varför inte ta ut en seriös och testa denna då??

Och hur vet du att en häst pratare är "seriös"? Jag vet att Hofi har haft med häst pratare att göra, och dom utgav sig för att vara seriösa, men gissade helt galet...

Jag tror att det finns häst pratare som är extremt duktiga på att tyda tecken på hästarna, och även läsa av människor. Dessa personer kan göra viss nytta. De har nog en känslig het som vi andra inte har, men att från det gå till att man kan prata med hästar, det är bara trams.

Och hur vet du att en häst pratare är "seriös"? Jag vet att Hofi har haft med häst pratare att göra, och dom utgav sig för att vara seriösa, men gissade helt galet...

Jag tror att det finns häst pratare som är extremt duktiga på att tyda tecken på hästarna, och även läsa av människor. Dessa personer kan göra viss nytta. De har nog en känslig het som vi andra inte har, men att från det gå till att man kan prata med hästar, det är bara trams.

det är just det man aldrig vet. Man får helt enkelt gå på rekomendationer.
Så är det väl rötägg inom alla yrkesgrupper eller hur ;)
kolla bara på tex det programmet de hade uppe i TV4 och fuskbygget, det är i samma klass som alla oseriösa djurpratare.

Dumma, dumma oseriösa hästpratare. Har dom kanske inget betyg från hästpratarskolan? eller så kanske dom ljuger om vad hästen säger? (för hästar pratar ju hela tiden, det vet ju alla?)!?.
Fattar inte folk att man måste titta under Seriösa hästpratare i telefonkatalogen!

Dumma, dumma oseriösa hästpratare. Har dom kanske inget betyg från hästpratarskolan? eller så kanske dom ljuger om vad hästen säger? (för hästar pratar ju hela tiden, det vet ju alla?)!?.
Fattar inte folk att man måste titta under Seriösa hästpratare i telefonkatalogen!

:rofl::rofl::rofl:
Alltså börja med stand up!!
Du e bara för rolig :D
Tror nog du kan hitta material för många timmar bara genom att läsa trådarna här på buke :D :bump::bump:

Måste bara fråga... Hur gammal är du igentligen.. Med tanke på hur du skriver så är du nog bara precis så du lärt dig stava och skriva
Så jävla omoget skrivet:mad:

Det finns en professur i parapsykologi vid Lunds Universitet.

Gjorde man det? . http://www.faktoider.nu/platt.html

Man trodde däremot på en hel massa annat som visade sig vara fel - när man undersökte det vetenskapligt i stället för att citera gamla auktoriteter.

Occams rakkniv.:devil: Vilket är mest troligt, att hästpratare har en förmåga som motsäger allt vi vet idag om fysik och biologi? Eller att det beror på psykologiska faktorer som är ganska väl kända idag?

.

Vilket är just vad vetenskap handlar om. Man tror inte på saker om man inte fått förklarat varför man ska tro på det, och hur det fungerar. ;)

Aha!:idea: Så då är jag alltså vetenskapkvinna!:grin:
Jag har aldrig sagt att man ska tro på alla hästpratare som sagt, utan efter att ha sett och känt denna människan otroliga närvaro och vad hon kan uträtta har jag bestämt mig för att tro på HENNE. Därav öppnar jag dörrarna på glänt för sånt som vetenskapen fnyser åt. Jag tror att man begår ett misstag om man avfärdar allt som vetenskapen inte ännu bevisat fungerar/existerar. Då har man inte alla möjligheter här på jorden som de med öppna ögon har. Sen är det valet upp till var och en. Men jag tycker att det är ganska löjligt och onödigt att håna allt som inte är bevisat av män i vita rockar. Mycket har utvecklats genom tiderna, och vetenskapen hänger inte alltid med, för vissa saker är helt enkelt emot dess tro och övertygelse, och då VILL man inte alltid veta. På så sett ser jag vetenskapen lite som en religion. Och du får tro på vad du vill.

Tja, att du inte är öppen för något annat än syntetiska mediciner och vita rockar har vi fattat, själv är jag allergisk mot skrittmaskiner och små fyrkantiga hagar, det är inte du. Alla är vi olika. Mina hästar gillar riktig motion och stora hagar med hästkompisar bättre än maskinmotionering.

Djurpratare avslöjade

TV3:s "Insider", med Robert Aschberg som programledare, sände den 15 maj ett reportage där personer som påstår sig kunna kommunicera med hästar på telepatisk väg sattes på prov inför dold kamera. Djurpratarna ombads att ställa frågor som var av en sådan typ att hästarna borde ha protesterat om de verkligen kunnat besvara dem, t.ex. "Vad tycker den om att kallas Brunte?", fastän hästen aldrig kallats Brunte, eller "Varför tycker den så mycket om bananer?", fastän hästen aldrig ätit bananer. (Hästens "svar" på den senare frågan var att bananer var rika på vitaminer och mineraler.) Alla djurpratare som testades misslyckades grundligt. Djurpratarna fick i efterhand möjlighet att kommentera sina felaktiga analyser. En av pratarna tog då åter telepatisk kontakt, varvid hästen ska ha bett om ursäkt för att tidigare ha lämnat felaktiga uppgifter.

TV3 lät även homeopater undersöka hästars hälsotillstånd genom att känna "vibrationerna" från avklippt tagel. En homeopat meddelade att Victory Tilly, en av världens främsta travhästar, var halt. En annan sade att Gustav III:s häst Kaulbach, som har varit död och uppstoppad i drygt 200 år, verkade vara i fin form men att den skulle må bra av lite massage.

Samma dag hade även Aftonbladet ett undersökande reportage om hästpratare. Alla fem testade hästpratare kom med groteskt felaktiga uppgifter om djuren.
http://www.vof.se/folkvett/20032svenska-notiser

Jag är fullt medveten om dessa reportage och har sett/läst samtliga. Men min diskussion går inte ut på det. Jag vet att det finns otaliga bluffare inom den här världen. Men eftersom jag har träffat EN som faktiskt är äkta så vet jag att det åtminstone finns en riktig, och då måste jag ju tro på fenomenet. Jag tror bara på Emelie, därför att det bara är hon som har bevisat för mig om och om igen att hon är äkta. Hon träffar rätt hela tiden, och hon hjälper massor av djur och människor.. Sen att folk är så dumma att dom anlitar kommunikatörer/homeopater på distans det är ju en helt annan historia. DET är korkat enligt mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar