Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

En liten fundering bara.
Ni säger att ni fått reda på saker som stämmer? Men om ni redan vet dom sakerna så är det ju ingen hjälp, sen hur ska du kunna veta att det andra som du inte kan kolla stämmer?

Måste nog ta och kolla med en sådan där hästpratare, skulle vara kul att se vad dom får fram från mina hästar. Var hittar man en sådan som är sk seriös?
Eftersom jag haft båda mina sedan dom var föl, så vet jag ju precis vad som hänt dom i hela deras liv. Det måste ju vara en utmaning för en "seriös" häst pratare?

Men man kanske måste vara "troende" för att dom ska komma?

Har googlat lite men får inte fram någon som jag känner att jag skulle vilja ta ut. Bor i Uppsala trakten. Är det någon som vet var jag få tag i en på ett rimligt avstånd?

MVH Russin8 som är ganska nyfiken av sig:)

Kan bara svara för mig själv. I det fallet jag tog upp här innan så hittatde de hunden på stället där det var beskrivet. Det var klockrena beskrivningar på området och det var ändå på distans, ca 20 mil i mellan...
Det låter ju väldigt märklig men man kan ju inte bara sitta och hitta på sådant och att det stämmer med hur det ser ut där.
Jag vet en väldigt duktig men hon bor nere i Skåne ;)

Det är inte så märkvärdigt. Om man tror på dravlet så funkar det ju utmärkt eftersom man köper och ombearbetar vad hästprataren säger så det passar. Om man är skeptisk och ifrågasätter struntet så heter det att man blockerar informationen med negativ energi. Så som ni ser så har hästpratarna garderat sig för alla katergorier så dom kan fortsätta lura pengar av folk.

Det är inte så märkvärdigt. Om man tror på dravlet så funkar det ju utmärkt eftersom man köper och ombearbetar vad hästprataren säger så det passar. Om man är skeptisk och ifrågasätter struntet så heter det att man blockerar informationen med negativ energi. Så som ni ser så har hästpratarna garderat sig för alla katergorier så dom kan fortsätta lura pengar av folk.

Kanske skulle skriva också att den här djurtolkaren INTE tog betalt denna gången så h*n tjänade ingeting på det. Den enda som tjänade på det var hundägaren

Jag säger inte att ni ljuger, jag säger bara att JAG inte tror på det. Jag har aldrig varit med om att det har fungerat. Men när jag tänker efter så pratade jag med Emelie i telefon när hon var i Jordanien i vintras och en av hennes hästar hade kolik, och då visste hon en massa saker om hur hästen mådde tex..så ja..vem vet..Ska prata med henne om det vid ett tillfälle.

Jag får kolla med henne som sagt, jag har inte fått något sådant bevisat för mig innan, och jag vill gärna ha min egen uppfattning. Jag skulle aldrig någonsin anlita en främling som pratade med mitt djur på distans. Men återigen så är Emelie den enda jag träffat som jag faktiskt tror på. Helt enkelt för att hon bevisat för mig om och om igen att hon är äkta.

Det är just "sådana" man ska hitta och de är inte så vanliga som alla de andra bluffarna.
Har också en "sådan" som jag litar på till max :D

Vetenskapliga bevis är det som bekräftar, inte vad du eller någon annan tror. Vetenskapligt är det inte bevisat. Sen hur du väljer att tolka är en annan sak.

Du som har svar på allt får gärna gå tillbaka där jag skrivit om ett fall om en hund. Förklara gärna hur de hittade hunden. De som ägde den hade inte varit åt det hållet överhuvudtaget...
Å kom inte med veteskapliga bevis igen, du verkar ju veta...

Senast ändrad:

Var har du fått för dig att jag har svar på alla frågor. Jag vill se vetenskapliga bevis för att så kallat djurprateri fungerar. Det som du hänvisar till är inte vad jag kallar vetenskapligt bevis. Har du problem med vad vetenskapliga bevis är?

Jag funderar också på att anlita en hästpratare till min häst för att få reda på vad det är som har gjort honom rädd! Skulle vara bra att få veta det så att man inte skrämmer honom ännu mer :)
Popcorn: Finns det någon hemsida eller liknande där man kan hitta hästpratare? Jag hittar ingenting! :(

Vetenskapen kan inte bevisa allt. Du väljer att tro enbart på vetenskapen, jag gör det inte, mer kan vi nog inte få fram av detta.

Du verkar så bergsäker på att det inte fungerar så då borde du också ha bevis på att det bara är tram.

Säger som Skogstrollet, det finns inte vetenskapliga bevis på allt.

Detta kan diskuteras till dödsdagar och viss vet att det fungerar medan vissa inte tror på det så sådana här trådar är ju rätt meningslösa igentligen :crazy:.

Vad är det som gör att det just detta med djurprateri inte går att bevisa vetenskapligt? Vad har de som vet att det fungerar för bevis??? Fungerar något så går det att bevisa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar