Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Bevis för mig är det som kommunikatören fått fram och uträttat med hästen framför mina ögon. Jag har upplevt mirakel, mirakel kan sällan bevisas av vetenskapen. Vissa saker händer bara, utan att vetenskapen kan bevisa det. Allting utvecklas hela tiden, även vetenskapen. För inte så hemskt längesedan var kinesologi trams enligt vetenskapen. Fattar du inte på riktigt vad jag försöker förklara?

Nej det gör ja inte. För att du skriver att du tror på det som djurprataren säger till dig o det ska vara tillräckligt bevis. Men det är inte vetenskapliga bevis. Om det fungerar så går det att bevisa. Vad har du för problem att förstå det?

Nu har jag kollat och det verkar ju spejsat. Jag hittar ingen vetenskaplig dokumentation på det heller.

Har du hört talas om Bowentwerapi? Det är något liknande.
Jag kan ta ett exempel.
Min dotter hade stukat handleden. och vi var inne på sjukhuset och röntgade den och de hittade inget. Dottern hade skit ont och kunde inte röra handleden. Efte en vecka var hennes handles lika svullen och hon hade lika ont så vi åkte in till sjukhuset igen och röntgade en gång till men fick samma svar.
Jag tog kontakt med en som håller på med Bowenterapi och vi åkte dit. Dagen efter det besöket så kunde dottern börja röra handleden och efter 4 dagar var hon helt bra. Vad som hände vet jag inte men något var det.
Det är säkert inte heller vetenskapligt bevisat att det fungerar men denna gången gjorde det i alla fall :)

Du tror inte att samma förlopp hade skett utan den lilla terapin? En stukning brukar ju ge sig själv.

Nej, det tror jag inte. Hon hade precis lika ont från det hon stukade den tills hon kom till bowenterapeuften, ingen skillnad alls. Hon blev bättre när hon varit hos den Bowenterapeuften.
Det skulle vara rätt märkligt att de skulle ge med sig så snabbt när det inte blivit bättre efter de dagarna hon gick innan.
Normalt skulle man ju märkt någon skillnad för varje dag som gick men så var det inte i detta fallat.
Men detta är ju också något man inte kan ta på så därför funkar det inte ;-)

Jag har läst tråden och skrattat så mycket att jag sträckte en muskel i ryggen...... Ingen som har nummer till den där Bowenterapeuften. ;-]

Jo skratta gör man. Tyvärr så blir många hästar lidande på grund av sådant här kvacksalveri.

Kl
Har läst igenom tråden (pust) och har lite funderingar:
De som anlitat hästkommunikatörer som fått fram att hästen har exempelvis ett halvt avslitet muskelfäste, har dessa personer rört hästen?
Finns det någon möjlighet att man väljer att tolka svaren på ett partiskt vis ex att han hade en jobbig upplevelse som föl (att skiljas från mamma är oftast traumatiskt)
Kan det vara så att man väljer omedvetet att börja röra handleden efter att doktorn sagt att nu ska det bli bättre, en stukning ska man röra på och brukar bli bättre efter dryga två veckor. Det finns folk dom lurar sig själva till att dom är gravida, eller helt missar att man är det. Tanken styr mycket.

Du svamlar bra du. Men du har inte lyckats att komma fram med något vetenskapligt bevis. Du säger att saker är sanna utan att komma med bevis. Det håller inte.

När det gäller alternativa behandlingar så har dom alla gemensamt att det finns en teori om varför det funkar och många gånger så funkar det precis som man tänkt. Har själv använt mig av okonvetionella metoder som jag inte riktigt kan förklara hur det går till men det finns iaf en teoretisk förklaring även om den ibland är spejsad. När det gäller djurtolkare så finns det inte ens det!!! Hästen har av någon idiotisk anledning fått i "gåva" att kunna "prata" med vissa utvalda människor. Det dom då förmedlar är information som ligger långt bort ifrån hästens egen värld och uppfattningsförmåga!!! Har man genuin kunskap om hästar så kan det inte bli annat än trams och okunskap. Jag är övertygad om att det finns människor som tror sig se olika meddelanden komma från hästen men vi som vet lite om hästar vet att hästen är inte skyldig till dessa "bilder".

Jag har hållt på med hästar i 23 år. Jag fick min första egna häst för 19 år sedan. Så jag "kan" också lite om hästar. Det jag upplevt med Emelie och hennes förmåga kan jag inte förklara på annat sätt än att hon på något sätt kan kommunicera med djur. EN gång hade jag kunnat se som tur, två gånger också, men inte så många gånger som jag sett det hända. Det är omöjligt. Jag var också skeptiker innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar