Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag känner en tjej som är djurkommunikatör. Och jag är helt SÄKER på att hon kan kommunicera. Finns inte en tvekan. Och jag var skeptiker innan. Jag har vid otaliga tillfällen fått detta bevisat för mig. Saker hon OMÖJLIGT kan veta. OM och OM igen. Inte bara tillfälligheter. Och djuren blir otroligt hjälpta genom att deras ägare blir medvetna om deras problem och genom att veta vart deras smärtor sitter. Hon är otroligt duktig. Dessutom är hon billig. Hon är även massör/kinesolog,homeopat samt arbetar med naturmedicin. Hon har vid flera tillfällen varit och jobbat med prinsessans hästar i Jordanien. Jag vågar tro, jag vågar öppna alla dörrar, och jag vet att mina djur får alla chanser som finns.

nu har jag suttit och läst igenom tråden och jag inser att det finns många skeptiker...
Jag själv vet inte om detta med hästprateri är sant eller om det bara är rubbish...

Det finns säkert folk som tar situationer till hjälp för att tjäna pengar ex: En stackars tjej/kille är på väg att förlora sin bästa vän, alla andra har dömt ut hästen så i sista desperat försök så har hon tagit kontakt med en så kallad hästpratare för att få höra det dem vill höra! Med andra ord att hästen kommer att klara sig och att allt kommer bli okej...
Nu påstår jag inte att prata med hästar är Rubbish men jag säger att det nog är svårt att kunna skilja sant från falskt...
Jag skulle aldrig anlita en hästpratare på distans jag har väldsigt svårt att tro att genom bara se på ett kort så ska en person kunna se och förstå vad för problem hästen har...

Men jag kan inte utesluta telepati, medialitet etc. etc. för det finns så mycket som talar emot vetenskapen:
som ex, när man kommer till stallet och känner att det är nått som är galet! och man ser att en häst har fastnat i staketet.
Eller den känsla man har när man har varit på en plats förut men man här helt säker på att man aldrig varit där.
För att inte säga dem gånger man går in i ett tvärtomt hus men ändå inte känner sig ensam... Eller den känslan man får när man går igenom en kyrkogård på natten...
Sen en annan fundering... på 1300talet så brände vi häxor i norden och om jag har förstått saken rätt så kan inte heller magi bevisas genom vetenskap?
Eller brändes det verkligen människor på bål bara för att grannfrun hade agg mot den första frun för att den personen i fråga hade en flört med hennes man?

Sen en annan sak som gör mig mera skeptiskt emot att det inte vetenskapligt bevisat att man inte kan prata med djur dels för att jag själv när jag var liten var med om att "prata" med djur:
När jag var 7år hade vi en beagel som hette Charlie, jag satt ute med honom på gården och han sa till mig att han var hungrig, jätte hungrig... Så jag gick in och pratade med min plastpappa att han var hungrig och att han ville ha mat NU! Min plastpappa ville gärna veta hur jag kunde veta det och jag sa att Charlie hade sagt det till mig... Han skakade på huvet men jag fick ett paket knäckebröd att mata hunden med för det tyckte han var gott... Jag skulle kanske avfärdat det som ett barns fantasier men det faktum att jag fortf. minns det gör mig tveksam att det är en fantasi.
Min andra upplevelse var när jag var 10år och gick på ridskola och min favvo-ponny skulle säljas, jag var jätte ledsen och gick in för att prata med min ponny och jag satte mig och viskade i hennes öra: Stegra hela tiden när dem försöker rida dig, då får du komma tillbaka...
Två dagar senare är ponnyn tillbaka för att tjejen som köpt henne inte kunde rida henne för att ponnyn stegrade hela tiden när dem försökte sätta sig på henne.

Nu detta gör mig åtminstone något övertygad om att vissa kan prata med djur och att man är som barn mer öppen till kommunikation på fler sätt än bara med munnen...
Något luddigt förklarat men hoppas att jag lyckats krånglat in min syn på saker och ting...

Hade vetenskap och beprövad erfarenhet fått råda på 1300-talet så hade det inte brännts några häxor!!! Därför är det farligt att börja tycka att speciella människor förmedlar sanningen när dom hittar på en massa dravel som folk tycker är faschinerande att höra.

Lite OT, men den stora häxhysterin när folk anklagades för samröre med djävulen och togs av daga på olika vis skedde på 1500- och 1600-talet.

Varför är folk så inspånade på det här med att dom "pratar" med djuren? telepati osv..?? Det fungerar ju inte riktigt så. Man får bilder och känslor förmedlade till sig. Den kommunikatör jag känner kan tex känna hur sugen katten är på en pastabit när den går förbi och hon sitter och äter. Hon blir för en stund ett med djuret, trädet, stenen eller gräset. Sen kan hon alltid feltolka det djuret förmedlar. Det finns inga garantier för att våra människorhjärnor fattar saker på samma sätt. Detta förfinas med tiden. Det viktiga i hennes arbete är ofta att man får reda på var ett djur har ont, vad det varit med om och vad det behöver för träning/behandling. Varför det beter sig som det gör osv. Hon har mig veterligen aldrig sagt fåniga saker i stil med att "pålle vill ha ett grönt täcke".

Hmm så har inte jag fått det förmendlat till mej som du säger mer som hon med Beaglen. Typ ord av någon kontig annledning.

Var i en ladugård och jobbade med kor. En ko hade fått en kalv och sa till mej attt hon började få kalvningförlamning, men hon hade inga symtom. Jag sa till för mannen att hon började få det och han tittade skeptiskt på kon, men trodde inte på mej. Några timmar efter fick hon kalvningsförlaming...

det var när jag läste en bok om att tala med djur, jag började även få in kontakt med fåglaran i ladugåden. Nästan som man drog på en kanal på en radio. Men jag kännde att det blev för skummt och var inte beredd så jag stängde av det igen...

Men känslor mm känner jag.

När min häst var dålig ville de att jag skulle köra in henne till våran klinik. Men hästen sa nej och hon fick stanna hemma.
tur var det för jag fick veta att den kliniken va jätte dålig...
Troligen hade hon kanske blrvit avlivad, då hon inte blev bättre och det tog 3 månader innan jag troligen fattade vad hon blev dålig av...

När jag blev gravid med mitt andra barn så tänkte jag att jag skulle sälja min häst, men när de kom och tittade så sparkade hon mot de flera gånger. SÅ har hon aldrig gjort innan...
Så då fick hon bli kvar.. fast jag inte känner att jag har tillräckligt med tid..

Kan varmt rekommendera två böcker i ämnet som Emelie skrivit. "Alla kungens hästar" samt "Zander och tiden. (Författare Emelie Cajsdotter) Underbara böcker om hur djur ser på livet, döden, tiden och människan bla..

Ska låna de, men nu är vårat bibliotek ner packat i stan.. Får åka till min gammla hem by..

Den bok jag lånade hette nog "att prata med djur"
Va en del övningar som man skulle göra för att öppna sej och det funkade..

Men jag kände mej psyko på något vis, inte för att jag förstår varför? Det är helt naturligt.. Är ändå uppväxt med medeiala männsikor runt mej.. Så det borde vara helt naturligt..

Jag är inte helt säker på att jag tror på det här med att man kan lära sig de här sakerna. Jag tror ju som sagt bara på EN kommunikatör, och det är Emelie. Men det är också bara hon som har gett mig så starka känslor, och så klara bevis. Jag tror att många av "pratarna" där ute är bluff och båg, men bara för det behöver inte ALLA vara det. Att vissa har förmågor utöver det vanliga är jag helt övertygad om. Det händer dagligen saker runt om i världen som inte vetenskapen kan förklara.

Jag tror att det finns sånna som kan.. Varför skulle det inte finnas :)
Men det finns nog flera som tror att dom kan, och som gärna lurar folk.. Men vet du några som har haft hästpratare till sina hästar så kan du ju rådfråga vilken dom rekomenderar. :)
Jag har haft hästpratare till mina hästar och han sa saker som han verkligen inte kunna veta om mina hästar så jag tror på honom iaf...
Men jag tror ju att de är väldigt få av dom som säger att dom kan verkligen kan :)
Testa den som ska prata med din häst vettja :) Be den fråga om något som du verkligen vet svaret på, men ge inte för tydliga tecken :)

Men alla får tro vad man vill. :)

Att h*n tror på vad h*n skriver. O jag tycker att det är lögn.

Å du tror inte på det du skriver.. Kanske vi andra ska skriva att det är lögn då:angel:

*KL*
Bara en fråga till alla skeptiker...varför sitter ni och gör narr av alla som tror på telepati?
Har inte sett en enda som "vet" att det fungerar göra narr av er skeptiker....

Därför att det är farligt att låta lycksökare tala om för troende hur dom ska göra med sina hästar! Att lyssna på folk utan några som helst fackkunskap är idiotiskt. Jag vet hästar som fått lida för att ägarens "healare/tolkare" har berättat om naturmediciner som hästen genast måste ha för att komma ut sitt "tillstånd" och diverse skador. Självklart så måste man reagera när oskyldiga djur blir offer för vidskepelse.

Jag tycker att det bara dravel. Människor som skor sig på andras okunskap. Jag anser att det är rent humbug. Jag tycker så synd om de människor som blir lurade av så kallade djurpratare. Jag förstår att de vill väl med sina djur. Men i stället blir de grundlurade av lurendrejare.

Därför att det är farligt att låta lycksökare tala om för troende hur dom ska göra med sina hästar! Att lyssna på folk utan några som helst fackkunskap är idiotiskt. Jag vet hästar som fått lida för att ägarens "healare/tolkare" har berättat om naturmediciner som hästen genast måste ha för att komma ut sitt "tillstånd" och diverse skador. Självklart så måste man reagera när oskyldiga djur blir offer för vidskepelse.

Men om du läser tråden så tycker jag det är rätt många här som har fått fram saker som stämt om deras hästar eller djur så hur kan ni sitta och dumförklara de personerna då??
Om du vet hästar som fått lida pga av en oseriör djurtolk så tycker jag du ska gå direkt till den personen istället för att sitta här och skriva en massa stunt.
I slutänden har ju du också gjort fel i och med att du inte sa något om du såg att hästen lider, eller hur???

Jag tycker att det bara dravel. Människor som skor sig på andras okunskap. Jag anser att det är rent humbug. Jag tycker så synd om de människor som blir lurade av så kallade djurpratare. Jag förstår att de vill väl med sina djur. Men i stället blir de grundlurade av lurendrejare.

Vad har du för bevis att det är humbug? Om du tycker det så vill jag att du kan förklara varför det är så många som fått fram saker om sina hästar som stämt?
Du får gärna förklara det jag skrev om en hund som försvunnit tidigare i denna tråd, om det nu bara är humbug....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 928
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V