Hästpassfråga

F

Fjunet

Vet att det varit många hästpassfrågor, men nu kände jag för att starta en :devil: Hur ska jag göra med min kuse? Han är en 13-årig (enligt tänderna) minishettis utan stam. Vad behövs "fixas" för ett hästpass? Måste han chippas? Vad ska jag registerera honom i för rasförening? Vad kostar hela alltet?

Sv: Hästpassfråga

Jag reggade min minishetland med okänd stam i ASRP. Föreningen för shetland fixar tyvärr inte pass åt oreggade shettisar, så nu är hon plötsligt korsning istället. :p

Du tar ut en ID-kontrollant som kan göra ett konturdiagram och chipmärka din ponny. Sen behöver veterinären intyga åldern (kolla tänderna) om du inte vet säkert. Papprena skickas in till ASRP och passet kostar 400:-

Sv: Hästpassfråga

Så man kan registrera en häst med okänd stam? Vad står ASRP för? Kan ett vet. bes intyg räcka som intyg för tänderna?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fick se mig slagen och var tvungen att investera i en ny telefon för kameran på den gamla mådde inte alls bra. Det blev en iPhone 13...
2
Svar
33
· Visningar
1 441
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 480
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar