M
Malle89
Sv: Hästolycka, hur lång tid har det tagit för er att komma tillbaka?
Jag har dock ingen erfarenhet av sådana skador, men jag tror däremot att det är viktigt att din dotter får umgås med hästar på annat sätt än att rida.
Det finns mycket man kan göra med hästar, men just att hon är i stallet och blir stimulerad av hästarnas närvaro tror jag är viktigast. Att hon inte förblir deprimerad, hästar är den bästa läkningen.
Hej. Så tråkigt med din olycka. Jag rider inte själv men vet att plågan är stor att inte få rida. Jag har en dotter på 14 år som bröt lårbenshalsen för drygt 1 1/2 år sedan. Efter operationen har hon fått komplikationer (Caputnekros = höftkulan dör ut) och har inte ridit så mycket efter det. Hon har egen häst och mår jättedåligt. Läkarna säjer att hon är för ung för höftprotes och att hon måste stelopereras för att slippa smärtan. Då kan hon aldrig mer rida sa de. Hon är nu otröstlig. Finns det någon med erfarenhet som kan ge oss råd.
Jag har dock ingen erfarenhet av sådana skador, men jag tror däremot att det är viktigt att din dotter får umgås med hästar på annat sätt än att rida.
Det finns mycket man kan göra med hästar, men just att hon är i stallet och blir stimulerad av hästarnas närvaro tror jag är viktigast. Att hon inte förblir deprimerad, hästar är den bästa läkningen.