Sv: Hästolycka, hur lång tid har det tagit för er att komma tillbaka?
min mamma åkte ut för en olycka på en långritt och tappade närminne helt. Fick åka till akuten och morgonen därpå när hon vaknade undrade hon vart hon var och var hennes häst var.
Blev sjukskriven i 3-4 månader, fick inte rida. "Tjuvred" för läkarna en gång på gammelhästen som är vädigt försiktig med ryttare och gick omkull
(han har aldrig gått omkull innan) För någon månad sen fick hon ut och skritta barbacka för att det gör gott för ryggen. (tror ni hon skrittar? utan sadel?
) Fast hon är nästan helt återhämtad nu, men går endå regelbundet hos kiropraktiker (stavas..?) och massör. Jobbar nu halvtid.
Jag råkade ut för en mindre "olycka" då både jag och hästen gick omkull på en stor oxer. Jag hamnade brevid hästen och hästen var på väg att glida över mig, då han puttar till mig med rumpan så jag far iväg några meter och därmed unviker att hamna under hästen (såklart stallets största häst). Man kan säga att han räddade mig
Jag fick någon lätt hjärnskakning och en ömn axel, hästen fick några skrapsår på knä och huvud. Haha, ingen i gruppen ville aldrig mer hoppa med honom efter det, då jag fick ensamrätt på honom
tyvärr togs han bort för några månader sen pga, blåsljud på hjärtat
(svar på tråden här, jag hoppade såklart upp igen och tog mig ann hindret.)