hästmasage

vinkelina

Trådstartare
på tisdag kommer en tjej och skall massera min häst. skall bli spännande att se hur de kommer att gå. har aldrig testat tidigare, men i och med att hon är så otroligt stel vid ridning kan de ju vara värt att testa

vad har ni för erfarenhet av massage.

och hur mycket går det att massera då hästen är ställd i gången, pga av att hon är så otroligt jobbig i boxen så vill minimera att vi är där

Sv: hästmasage

Jag är själv utbildad hästmassör, och alla hästar jag har masserat har man märkt en stor skillnad på! Är jättebra med massage, men ofta behövs det masseras ett par ggr innan man riktgt ser skillnad ibland märks det redan dan efter. Man börjar ju med att gå igenom hästen å känna om den har ont nånstans och ser hur den reagerar. Många hästar slappnar av fort efter man börjat med massagen, så du får väl se hur det går :)
Hade en travhäst som jag masserade, han var typ nästan halt på ena benet och staplade liksom fram i stallet, sen 2 dagar efter massagen så syntes det ingenting, så det var riktigt kul!
Massage öppnar ju blodflödet i hela kroppen och kan hjälpa mycket mer än man tror. Hoppas det går bra för dej! :)

är det nått skilt som man skall tänka på innan massören kommer?

är mest rädd för att heppan skall bråka, hon brukar alltid testa nya personen genom att vara sur och besvärlig.

men läste en annan tråd här om massage om en häst som inte stod stilla vid ryktning och efter massage gjorde det, allt detta stämde in på hur min häst beter sig då man ryktar den.

spännande skall det i alla fall bli.

Oroa dig inte för att hästen inte står stilla, det är vi vana vid, speciellt första gången man jobbar med en häst som har problem.

Hej!
Mina hästar fick sig en massageomgång igår. De har blivit masserade några gånger förrut och jag tycker att det ger resultat. Viktigt är att man sedan fortsätter att massera hästen själv innan man rider tex.