Då ska du tänka på att en väns beteende efter sin kris, inte sätter normen på hur alla reagerar och ska reagera. Det finns alla varianter, som frisk kan det vara svårt att förstå, men om man utgår från att de flesta människor vill göra gott och rätt för sig, så hjälper det kanske att få ett annat synsätt.
Någon här i tråden har skrivit hur hästen blev räddningsplankan vid dennes depression. Visst kan det vara så, andra kanske söker sig till annat. Det kan vara så att kroglivet är kravlöst och det enda som hjälper. (inget jag själv skulle välja tror jag, men alla är olika) Vi vet inget om vad det är som fick denne person att gå i väggen, kanske var det för höga krav hemifrån? Det är inte rättvist att döma andra utifrån rykten, skvaller och "sanningar". Det bästa man kan göra är att fråga personen själv. Jag tycker att det skulle vara intressant att få veta hur en människa tänker som är utbränd men orkar gå på krogen. Lika intressant är det med utbrända människor som orkar sköta hästar. Vad är de utbrända ifrån? Det kan inte vara lika för alla.