Sv: Hästkrafter
Jag tycker det är svårt att lära sig praktiska saker bara genom att läsa. Jag tror jag skulle behöva läsa väldigt många ggr om jag inte kunde varva det med de praktiska momenten. T.ex. om man läser om NH så kan jag liksom inte läsa en hel bok och sedan gå ut och försöka mig på allt detta då blir det bara pannkaka. Bättre att läsa om ett moment och sedan gå ut och prova och när detta funkar så kan man gå vidare, om du förstår vad jag menar? Sen är ju alla såklart olika
Och jag motarbetade inte medvetet, försökte vara hjälpsam :P
Jag läste mig till mycket innan jag började rida, fick byta upp mig i ridgrupperna ofta för att jag kunde så mycket och var så duktig och om man inte kan lära sig enbart saker genom att läsa saker, varför tipsar då folk om böcker? Varför går man i skolan? sen är det självklart att man måste ha lite praktiska erfarenheter också, men om man ska motarbeta killen så lär han aldrig vilja lära sig något
Jag tycker det är svårt att lära sig praktiska saker bara genom att läsa. Jag tror jag skulle behöva läsa väldigt många ggr om jag inte kunde varva det med de praktiska momenten. T.ex. om man läser om NH så kan jag liksom inte läsa en hel bok och sedan gå ut och försöka mig på allt detta då blir det bara pannkaka. Bättre att läsa om ett moment och sedan gå ut och prova och när detta funkar så kan man gå vidare, om du förstår vad jag menar? Sen är ju alla såklart olika
Och jag motarbetade inte medvetet, försökte vara hjälpsam :P