Jag tycker iofs att hela tråden har gått överstyr men att kalla folk för mobb för att vi har en annan åsikt än dig är väl att ta i. Sen tycker jag att alla påhopp om IQ hit och dit inte riktigt hör hit. Vi tycker helt olika saker.
Vi gillar och tävla. För oss är det här med hästar både en hobby och
sport . När man håller på med en sport så brukar man tävla för att mäta sig med sig själv och andra och sträva för att bli bättre. Vad är det för fel på det? Kan man inte ha häst av olika anledningar? Jag tror inte direkt att Stig H inte älskar sina hästar bara för att han avlivar de som inte håller måttet, varför ska det vara skillnad på travsport och ridsport? Observera nu att jag inte säger att någon av oss som tävlar och är inne här på tråden skulle kassera en häst endast för att den inte håller måttet och vi skulle behålla den om vi hade möjlighet, vilket Fio och Snuffsan påpekat,
MEN jag t.ex vill tävla och om min häst blev skadad och det visade sig att han inte håller för fättävlan t.ex. men håller för dressyr på lättnivå så måste det ju vara bättre att jag säljer honom eller ska jag behålla honom ändå, fast han inte funkar för mina ändamål? När han kan glädja någon annan, observera! INTE lägre stående person.
Och om vi går tillbaks till vad den här tråden handlade om från början ekonomin så kan jag bara svara för mig själv men hade jag inte råd att ha min häst så skulle jag sälja honom och pga av jag är "bekväm" av mig så skulle jag inte kunna tänka mig att ha min häst på det sättet du har dina hästar, observera! ingen kritk mot din hästhållning, så då krävs det en större ekonomi för min del.
Och här så har det skrivits detta och med där till.
Vilka elaka människor ni måste vara, bevare mig från sådana
ehhh? Man kanske inte ska kasta sten i glashus? Med tanke på att du hoppade på mig och sa att jag var oschysst mot min häst för att jag har honom på ett ställe där hagarna inte är gigantiska och med tanke på andra trådar jag har läst där du är med och diskuterar, t.ex en gammal tråd om barn där du kallade alla oss som inte ville ha barn för egoister osv så kanske du ska ta och tagga ner.