Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man bör inte blanda ihop hästens behov med sina egna. man bör heller inte försöka lura sig själv och andra genom att göra gällande att det är hästen som vill tävla svårklass eller pysslas överdrivet mycket
Jag reagerar bara på en sak. Måste en tävlingshäst ha en mindre hage? varför? Och hur liten hage menar du?
Hagstorleken är en prioritering som du gör av ekonomiska eller praktiska skäl. Det är alltså inget som hästen önskar sig.
Ibland ser man anläggningar som jag personligen tycker är kvalificerad idioti, tex en stor fin ridanläggning fast nästan ingen mark. Jag är benägen att säga att endast en idiot uppför en sån anläggning.
jag skulle hellre helt låta bli att bygga i så fall.
Det är andras uppfattning, inte min.Vad jag har förstått så har de senaste 20 sidorna handlat om påhopp på tävlingsryttare.
Frågorna från min sida varOm Petronilla nu hade rätt så vad har det med tävling att göra?
Det är jag helt övertygad om. Men det skulle väl även finnas andra sätt att leva för din häst, som han också skulle må bra av? Billigare varianter att ta till för att kunna ha kvar hästen även om kassan blir skral. Eller skulle du lägga ned att ha häst om du inte hade råd att stå på en bekväm träningsanläggning?Jag hävdar fortfarande att min häst inte mår sämre av att stå i ett stall med ridhus och lite mindre hage än vad han skulle göra utan ridhus och med större hage. han är väldigt pigg och glad ändå...
Det är jag helt övertygad om. Men det skulle väl även finnas andra sätt att leva för din häst, som han också skulle må bra av? Billigare varianter att ta till för att kunna ha kvar hästen även om kassan blir skral. Eller skulle du lägga ned att ha häst om du inte hade råd att stå på en bekväm träningsanläggning?
Och när red du på en lagom frusen äng sist? Frusna vägar utan snö, det är ju alldeles för hårt. Men en lagom frusen äng, den sviktar alldeles oerhört fint. Som en gummimatta ungefär. Ytan håller ihop och jorden och leran under stötdämpar utmärkt. Rida och köra på is, som ger samma effekt, anses av kunniga som ett utmärkt underlag.Rida på frusna vägar eller ängar är inte bra för hästar oavsätt om du ska tävla eller inte.