Hästköp och ekonomi

Jo men eftersom inte din kloke gode vän IU förstår så speciellt mkt även om hon skryter om sin höga IQ så kände jag mig manad till att förklara så hon förstod vilket hon faktiskt gjorde till slut.
Om du verkligen tror att det är så på riktigt, så har DU inte förstått. Och det säger mer om dig än om mig. Märker du verkligen inte att jag gör mig dum för att få dig att förklara ordentligt så att ingen på riktigt skulle tro vad jag påstod att jag trodde?

Detta är ett ÖPPET forum. Många, många, läser här utan att skriva. Jag ville inte på något vis att det skulle kunna råda några som helst tvivel om vad du menade eller hur du skulle göra. De som omedelbart förstod vad du menade måste antingen känna dig sedan förut eller ha läst mycket om och av dig här på forumet.

Det är rent språkligt mycket oklart vad det du skrivit betyder. Att du sedan surnar till och blir ohövlig förvärrar faktiskt saken ytterligare. Det ger ju anledning att undra hur du verkligen är.

Jesus gud , Du har nog inte läst mkt på detta forumet
Frågan är hur mycket DU har läst. Jag har förekommit på många ställen här, i många sammanhang och väldigt, väldigt länge. Om du hade läst mycket av mig tidigare, så hade du blivit oändligt misstänksam mot mina frågor och som du tyckte ovilja att förstå.

Jag ville att du tydligt och klart skulle beskriva hur du skulle hantera en ekonomisk knipa. Men jag fick bara en massa andra svar.

Det som slår mig är att du som har så hög IQ samt att tråden är rekord lång inte har lyckats förklara så att någon förstår vad du är ute efter. Det är ett rekord i sig.

Ja är det inte så säg?
Jag var inte ute efter att förklara, jag var ute efter att ta reda på. Du har väl dessutom råkat ut för mig tidigare när jag har varit på det humöret? Då så gällde det hundar.

Jag ville inte vara ledande i mina frågor, så därför ville jag undvika att förklara. Min erfarenhet är att om man förklarar vilket svar som man vill ha, så får man det svaret oavsett om det är ärligt eller ej, bara för att man skall vara nöjd. Och jag ville ha ett ofärgat och ärligt svar. Men det blev knepigt för att bl.a. Fio blev så himla arg, och då så kunde hon inte tänka så klart längre. Jag är van att umgås med människor som genomskådar det hela på ett mycket tidigare stadium.

Jag lade t.o.m. ut nya trådar för att ge en hint om vad jag var ute efter. Tack alla som svarat på dessa. Det gav mig mera den typ av information som jag sökte. Men inte ens då förstod alla vad JAG var ute efter. Utan Snuffsan fick något ilskeryck och skrev ett surt inlägg på Senior-tråden.

Det ÄR intressant att studera mänskligheten genom en dataskärm. Man kan studera många uten att få in alla här hemma, och man kan stänga av dem när man vill.

Jo, jag kan ju nämna i förbifarten att tack vare alla svar om hundar här på Bukefalos, så är mina hundproblem på min gård lösta. Tack alla.

Om du verkligen tror att det är så på riktigt, så har DU inte förstått. Och det säger mer om dig än om mig. Märker du verkligen inte att jag gör mig dum för att få dig att förklara ordentligt så att ingen på riktigt skulle tro vad jag påstod att jag trodde?

:rofl: jo lilla tanten, det är säker som du säger att du bara spelade dum hela tiden :angel:

Detta är ett ÖPPET forum. Många, många, läser här utan att skriva. Jag ville inte på något vis att det skulle kunna råda några som helst tvivel om vad du menade eller hur du skulle göra. De som omedelbart förstod vad du menade måste antingen känna dig sedan förut eller ha läst mycket om och av dig här på forumet.

Ja så måste det naturligtvis vara, annars hade dom ju aaaaldrig förstått :angel:

Det är rent språkligt mycket oklart vad det du skrivit betyder. Att du sedan surnar till och blir ohövlig förvärrar faktiskt saken ytterligare. Det ger ju anledning att undra hur du verkligen är.

Ja självklart, eftersom du alltid är hövligheten själv :angel:

Jesus gud , Du har nog inte läst mkt på detta forumet
Frågan är hur mycket DU har läst. Jag har förekommit på många ställen här, i många sammanhang och väldigt, väldigt länge. Om du hade läst mycket av mig tidigare, så hade du blivit oändligt misstänksam mot mina frågor och som du tyckte ovilja att förstå.

Ja, nu var ju inte det påståendet riktat till dig men det är nog pågrund av alla dina inlägg överallt som folk har bildat samma uppfattning om dig och därför inte blir särskilt misstänksam när du låtsat spela dum :angel:

Jag ville att du tydligt och klart skulle beskriva hur du skulle hantera en ekonomisk knipa. Men jag fick bara en massa andra svar.

Alla andra förstod,men inte du och det säger nog mer om Dig än om mig iallafall.

Oooh visst ja! jag glömde ju att alla andra känner ju redan mig sedan tidigare :angel:

Ja är det inte så säg?
Jag var inte ute efter att förklara, jag var ute efter att ta reda på. Du har väl dessutom råkat ut för mig tidigare när jag har varit på det humöret? Då så gällde det hundar.

Jag ville inte vara ledande i mina frågor, så därför ville jag undvika att förklara. Min erfarenhet är att om man förklarar vilket svar som man vill ha, så får man det svaret oavsett om det är ärligt eller ej, bara för att man skall vara nöjd. Och jag ville ha ett ofärgat och ärligt svar. Men det blev knepigt för att bl.a. Fio blev så himla arg, och då så kunde hon inte tänka så klart längre. Jag är van att umgås med människor som genomskådar det hela på ett mycket tidigare stadium.

Jag lade t.o.m. ut nya trådar för att ge en hint om vad jag var ute efter. Tack alla som svarat på dessa. Det gav mig mera den typ av information som jag sökte. Men inte ens då förstod alla vad JAG var ute efter. Utan Snuffsan fick något ilskeryck och skrev ett surt inlägg på Senior-tråden.

Det ÄR intressant att studera mänskligheten genom en dataskärm. Man kan studera många uten att få in alla här hemma, och man kan stänga av dem när man vill.

[/quote]

Folk och jag har ju anklagat dig för att vara dum i huvudet i stort sett hela tråden så det är väl lite sent att komma och erkänna det nu, eller :angel:

Äntligen finns det någon som kan axla Atös mantel.

Jag är van att umgås med människor som genomskådar det hela på ett mycket tidigare stadium.

Ber så väldigt mycket om ursäkt för att vi tydligen inte är lika intelligenta som du och dina vänner är. :mad:
Är vi för korkade för att få svara på dina trådar ska du kanske söka dig någon annanstans. Att du driver någon form av test på våra reaktioner tycker jag är fruktansvärt förnedrande! :mad:

Oj då :eek:..orkar inte igenom alla inlägg, men är det EN som är intelligent och alla andra ointelligenta??

Tänk om alla vore fullsketna i pengar...va lätt det skulle vara då :rofl:

Nej så här är det.

t-a-tt-ttaaaa. Ur nästa avsnitt av Lödder:

Hur är det nu?
Inte_Ung kommer med konstiga inlägg , där fio och alla andra försöker förklara för IU att hon tänker lite fel och att hon nog har väldigt svårt att förstå.

IU förtsätter att missförstå och dom övriga i familjen undrar om IU är kokopelli i bollen för att hon inte förstår.

Sedan kommer fio tillbaka och förklarar i 13 sidor för IU att det inte är som hon tror, fio var lite luddig i början av en mening vilket IU har hängt upp sig på i 13 sidor.

Sedan kommer det nytt folk och undrar varför inte IU förstår för alla andra förstår.

Till slut förstår IU när hon fått lite mer fakta från fio från alla 1000 frågor IU ställt.

Men nu tar det en vändning för nu säger IU att hon har lurat oss alla och att hon har spelat dum och att alla borde förstått det.

Alla har ju visserligen redan påpekat att det måste vara något fel på IU i bollen, men det har tydligen IU missat så hennes "erkännande" känns ju lite off...

Men IU har en sådan extrem IQ och umgås bara med intelligenta människor som hade synat hennes bluff långt tidigare än vad alla andra ointelligenta bukefalister har gjort.

ändå har denna intelligenta människa missat att alla redan tycker hon är koko fast på riktigt :o

Missa inte nästa veckas avsnitt av LÖDDERRRRRRRR

Ja du Snuffsan.
Nog hade jag högre tankar om dig.
Det du hittils tillfört är ju inte direkt någon användbar information. Sura och ilskna kommentarer tar ju verkligen en diskussion till de stora höjderna?

Varför kan inte du försöka att svara på ursprungsinlägget?

Sedan kommer det nytt folk och undrar varför inte IU förstår för alla andra förstår.
Och då så var jag säker på att det hade blivit klargjort.

ändå har denna intelligenta människa missat att alla redan tycker hon är koko fast på riktigt
Bukefalos är inte på riktigt, det är bara en Cybervärld. Och jag har inte alls missat att Inte_Ung i Cybervärlden Bukefalos blev ansedd som Koko. Däremot så har jag lärt mig hur mobbing på nätet fungerar. Och vilka här som tycker att sådant är okej.

Jag höll mig länge, länge till bara faktafrågor. Men redan i ett tidigt skede så började elakheterna hagla. Och det inte bara från ditt håll.

Och som vanligt så kan jag bara konstatera att det är skönt med eget stall. För nu så har jag återigen blivit påmind om vad som kan finnas där ute i Stora Världen.

Inte_Ung, ge mig någon mer ledtråd om jag inte var nära rätt gissning!
Även om nu ingen annan verkar bry sig om vad du egentligen menade...

Jag tycker att du ser det från helt fel håll Snuffsan!

En person i tråd efter tråd hela tiden måste tala om hur intelligent hon är samt att hon har bevis på är troligen inget annat än normalbegåvad. Intelligenta människor behöver sällan eller aldrig deklarera detta inför omvärlden då det faktiskt brukar framgå hur tydligt som helst.

När ingen förutom skribenten själv förstår vad hon är ute efter och samtidigt kallar alla för korkade, eller åtminstone insinuerar det, för att de inte förstår är inget tecken på hög intelligens. Att man inte se sin egen skuld/del i det hela är verkligen inte ett tecken på hög intelligens.

Dessutom tror jag att IU bara gottar sig åt att du skriver att folk blir förnedrade. Att förnedra, kränka och göra folk ledsna ger bara henne en kick.

Eller så är den med så högt IQ kanske geni, fler än ett geni har ballat ur och blivit helknäppa...

Oj, här har mobben det roligt ser jag.

Nej, jag får inga kickar alls av er.
Jag blir bara bedrövad över att världen är sådan att ni skall behöva gå samman i grupp för att i detta känna er starka när ni försöker överträffa varandra i hur elaka ni kan vara.

Känns det riktigt bra nu? Eller behöver ni mera?

Det finns några saker som man kan säga till mig, eller skriva med för den delen, och när man har gjort det, då räknas inte det man säger eller skriver längre.

1. Alla tycker att du är dum.
Det är ju en lögn, ty det kan ju inte någon här veta.

2. Du måste ju vara sjuk i huvudet.
Det är också en lögn, ty jag vet att jag är helt frisk om dock "något" *ährm* stridbar.

Dessa saker sagda eller skrivna bara för att vara elak, de får mig att placera den personen i min papperskorg. Så efter det, så spelar resten faktiskt ingen roll.

Och här så har det skrivits detta och med där till.
Vilka elaka människor ni måste vara, bevare mig från sådana.

Tja, jag ville faktiskt veta hur den inbitne tävlingsmänniskan skulle hantera att inte kunna tävla sin häst av en eller annan anledning. Bla. a. som en reaktion på den stora utslagningen av hästar med Livförsäkringspengar till nästa häst som följd.

Jag ville veta prioriteringen. Så jag startade en till tråd om det. Men svaren var skrala.

Jag har läst om många här som är så ledsna så för att hästen inte kan tävlas av olika orsaker, och det de verkar mest ledsna över är just att de inte får tävla. Inlägg av typen : "Hästen duger inte till annat än promenad så jag får så litet betalt för den att jag inte har råd med en ny bra häst, stackars mig för då så kan jag ju inte tävla" är ju ganska valiga.

En inställning som jag inte kan förstå, men försökte att få veta mera om. Och det fick jag, alldeles för mycket. Men inte det som de tror. Men jag vet betydligt mera om människor och deras livsinställning efter detta. Det gör jag.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 814
Senast: Zamira
·
Ekonomi & Juridik Ett mirakel har skett! Tack vare en massa trix och fix och bönande och tiggande har jag lyckats få ihop alla mina skulder i ett lån som...
Svar
12
· Visningar
2 489
Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
6 130
Senast: sona
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 680
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar