Hästköp och ekonomi

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att det inte snurrar som det ska i kolan på dig!
Du bryr dig inte ett dugg om vad folk skriver i sina inlägg, utan kastar ur dig saker helt utan grund.
Läste du överhuvudtaget inlägget du svarade på? :confused:

Du får nog ta och tala färdigt med dina hjärnspöken innan du ger dig på att diskutera igen!

Jag förstår inte hur du kan har hat så svårt att förstå Fios inlägg, jag läste ett och förstod priecis vad hon menade.

Men man förstår kansk vad man vill förstå.

Jodå, enligt alla tester så snurrar alla IQ:na precis som de skall.

Och jag har mina orsaker till att skriva som jag gör.
Det som förvånar mig mest är att INGEN har genomskådat dem.
Och jag som tyckte att jag var så tydlig att det blev fånigt.

Jo man kan ju förstå att det funnits klara anledningar till att testa din IO :angel:

[/quote]

Förmodligen lider dom av dålig självkänsla, begär av att hävda sig på ett eller annat sätt, känner sig nertryckta eller rent av är avundsjuka.

Jodå vi har nog allt genomskådat dig.

Förmodligen lider dom av dålig självkänsla, begär av att hävda sig på ett eller annat sätt, känner sig nertryckta eller rent av är avundsjuka.

Jodå vi har nog allt genomskådat dig.
Fel svar. Försök igen.

Du skall få en ledtråd:
Det har med Båbbes ursprungliga inlägg att göra.
Vad man verkligen behöver räkna med att det kostar att ha häst och hur stor buffert man kan behöva.

Seså, gnugga de grå ordentligt nu.

Det var ju det där med att folk förstår det de vill forstå :angel: ( som någon skrev längre upp )

Jo man kan ju förstå att det funnits klara anledningar till att testa din IO
Jag antar att du menar IQ och inte IO, det är olika nämligen. Man testar IQ när man söker till vissa arbeten. Mitt IO är dock inte testat, men snabb i käften kanske räknas som snabbt IO?

Vad mitt IQ blev? Högt, hur högt vill jag inte säga.
Men jag hade i princip inte några fel alls på testerna, om det kan ge någon vägledning?

Ohhh, Betsy, det bränns ordentligt!

Men inte riktigt ända fram.

En till ledtråd:
Jag ville visa på något som hade med ekonomin kring hästhållning att göra. Vad ville jag visa?

hm, jag är dålig på gissningslekar...

Men kanske något som rör det faktum att det är levande djur vi håller på med och man kan inte plannera för allt? ( tex kan en svårklass häst skada sig så att den inte längre kan gå svårklass )

Kan ni inte släppa det och hålla er till trådämnet?
Ni har hållit på ett bra tag nu!

:rofl:

Det I_U och Betsy diskuterar är ju just trådämnet, ekonomi och vad man gör när det krisar.

Dock är jag inte riktigt med på vad I_U är ute efter, hjärnan går inte precis på högvarv just nu.

Slappna av lite tanten , du behöver inte bevisa något...

Tänk vad smart av dig att veta att IO och IQ inte är samma sak :angel:

Men det blir ju inte dyrare om svårklasshästen skadar sig än om lättklass hästen skadar sig.
Dom flesta i Sverige har inte köpt färdiga hästar om nu någon trodde det,utan dom flesta har köpt dom som unghästar och utbildat dom själv till svår klass.

Och om man inte heter typ Malin Baryard så tjänar man inga pengar på sin gren heller för den delen.
Så man förlorar inte så mkt pengar om hästen blir skadad.

Herregud man tjänar massvis med pengar om man inte tävlar!

fio, ärligt talat så brukar jag inte haka upp mig på så mycket som folk skriver här på forumet men dina sista inlägg är något av det mest omogna jag läst under hela min buke tid!

JAG vill fortsätta den här diskussionen för att kunna klura ut vad I_U menar, eftersom jag råkar tycka att hon är en klok människa som jag gärna lyssnar på! Men det var nog många inlägg sedan du slutade bry dig om att ta reda på det...

Var det inte du som var gone for good från den här tråden?

Jo men eftersom inte din kloke gode vän IU förstår så speciellt mkt även om hon skryter om sin höga IQ så kände jag mig manad till att förklara så hon förstod vilket hon faktiskt gjorde till slut.
Det nämligen ouppfostrat att försvinna från tråden när frågorna fortsätter att hagla.

Jesus gud , Du har nog inte läst mkt på detta forumet :crazy:

Nu kommer vi bara driva ifrån ämnet, men nu är jag nyfiken... Varför skulle jag inte läst särskilt mycket här på forumet?

För att det här inlägget inte ska bli helt onödigt... Inte_Ung, var jag långt ifrån i min gissning?

Ja om du tyckte DET var det mest omognaste du läst menar jag även om jag håller med om att det var omoget, men alla är vi barn ibland :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 814
Senast: Zamira
·
Ekonomi & Juridik Ett mirakel har skett! Tack vare en massa trix och fix och bönande och tiggande har jag lyckats få ihop alla mina skulder i ett lån som...
Svar
12
· Visningar
2 489
Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
6 130
Senast: sona
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 680
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA