Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har så många hagar att jag brukat låta några ha vila från bete varje sommar, och dessa hagar rider vi då i på vintern innan. Blir en hage sönderriden, så kan vi fortsätta på nästa och ändå ha för mycket sommarbete.Hagarna rider vi INTE i på vintern för då har vi inget bete till sommaren.
Det har ju varit min prioritering. Och det som jag undrar över då, är varför man prioriterar ridhus för 1 mille före litet mark för några hundra tusen. Det känns som ett konstigt sätt att spara på.Ja, DU har, men alla har det inte som dig.
Min mark ligger mellan Stockholm och Uppsala, ganska centralt på det viset faktiskt. Och det finns många stall med mycket mark häromkring. Och många av dem har helt resonabla priser på inackordering. Jag bor 50 min från Sthlm C.Varför, det kan tex ha med var man bor i landet, tillgång på mark och också kostnaden för den,
Jag tror faktiskt inte att man behöver flytta så långt. I alla fall inte häromkring. Men jag vet ju inte hur det är runt de andra stora städerna, Göteborg och Malmö.alternativet att flytta långt för att "ha det som DU" är inte alltid ett alternativ,
Det behövs faktiskt inte "hur mycket mark som helst". Jag har 14ha, ungefär hälften skog och hälften åker. På det så håller jag 6 Islandshästar en Nordsvensk och en liten Shettis. De går dessutom ute året om, så det går åt en del extra för det. Jag skulle gissa att man utan vidare kan hålla 5 halvblod på marken och ha möjlighet att rida sönder ett par ha i alla fall. Halvblod står ju dessutom mera inne i stallet och nöter därmed mindre på hagarna vintertid.så kan det ju tänkas att man vill ha häst trots att man inte har hur mycket mark som helst.