FrontLine_
Trådstartare
Om en häst hostar otroligt mycket, och samtidigt hostar upp grön/gula slemklumpar + att den snorar otroligt mycket, också där gröngula snorisar, vad kan det då tänkas vara ??
Hästen i fråga har inte feber, men är ändå otroligt hängig och vill inte äta.
Hästarna som går tillsammans med den här hästen har inte drabbats av någon hosta. Hästen har hostat i ca två veckor, och det blir värre och värre.
När han ska äta (dom få gånger han gör det) så beter han sig jättekonstigt med huvudet. Slänger det åt sidorna och har ett himla före med munnen.
Jag har själv inte sett hästen, så det här är vad "stallkompisarna" berättat.
Ska påpeka att det är inte min häst, och inte någon häst i det stallet jag står heller, men man blir ändå lite fundersam..
Och många vill säkert säga "ta dit en veterinär" men som sagt..det är inte min häst, och inte någon häst i stallet där vi står.
Jag tänker mer på om det kan vara smittsamt..
Hästen i fråga har inte feber, men är ändå otroligt hängig och vill inte äta.
Hästarna som går tillsammans med den här hästen har inte drabbats av någon hosta. Hästen har hostat i ca två veckor, och det blir värre och värre.
När han ska äta (dom få gånger han gör det) så beter han sig jättekonstigt med huvudet. Slänger det åt sidorna och har ett himla före med munnen.
Jag har själv inte sett hästen, så det här är vad "stallkompisarna" berättat.
Ska påpeka att det är inte min häst, och inte någon häst i det stallet jag står heller, men man blir ändå lite fundersam..
Och många vill säkert säga "ta dit en veterinär" men som sagt..det är inte min häst, och inte någon häst i stallet där vi står.
Jag tänker mer på om det kan vara smittsamt..