Hästhandlare sålde sjuk häst – tvingas betala skadestånd

Här nere är min erfarenhet att man måste säga till/beställa extra mun undersökning. Annars görs bara en snabb titt i munnen. Det sätts inte på munstege eller likande om man inte har gjort tillägg för extra undersökningen.

Är det så, så är det ju möjligt att veterinären som besiktade inte såg problemen.
 
Enbart motpartens juristkostnader slutade på 3 ggr vad hästen såldes för, om säljarens jurist tog lika mycket blev slutnotan för det juridiska som säljaren nu måste betala nästan 6 ggr vad hästen såldes för.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kristina Borgs häst Ibbe blev snabbt sjuk och någon veterinär fanns inte tillgänglig. Det hela slutade med att familjen själva fick ta...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 987
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästhandlaren kunde inte visa något körkort när hon stoppades med en vän i bilen och hästar på släpet i Halland i september. Körkortet...
Svar
0
· Visningar
894
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp