Hästguide

Julienne

Trådstartare
Hej alla!

Om jag la denna tråden fel får ni gärna flytta den, blev lite osäker vart den hörde hemma.

Jag har funderingar och planer på att starta eget turridningsföretag och har då planerat att ha både turridning, skoterguidning och fiskeguidning. Killen är utbildad guide inom de 2 senast områdena så då tänkte jag att jag gärna också vill vara utbildad hästguide.

Men vart hittar man en bra utbildning!? Jag bor i Östersund och vill inte gärna flytta alltför långt. Hittade en hos campus Åre, men det verkar vara osäkert om den kommer igång eller inte. Jag vill börja plugga isf nästa år alltså ht2011.

Har ni några förslag? :bump:

Sv: Hästguide

Jag har precis gått hästguide på campus Åre. Vi var sista kullen och examinerades i juni i år. Dom har inte fått godkänt av ky-myndigheten att ha kvar utbildningen om dom inte gör om den.

Dom vill starta den igen och just nu gör dom allt för att utvärdera utbildningen och kolla hur dom kan förbättra och göra om den.

De utbildningar som finns är ju hästentrepreör (eller hur det nu stavar ;) ) lite runt om i landet. Men dom är långt ifrån turridnings-inriktning. (en i vår klass hade börjat den i småland men den var helt kass tydligen. mer än halva klassen hoppade av för den inte var vad dom lovats)

Tråkigt att du missade det här året som var nu i åre, det fanns platser över, vi var bara 12st! Och jisses vilken guldutbildning och vi har fått göra massor med skoj!

Men om dom lyckas starta den igen (förhoppningsvis till hösten och säsongen 2011/2012) så kommer den bli ÄNNU bättre! Jag har lite inside info om hur dom tänker. Då är det nästan så jag skulle vilja gå utbildningen igen om det blir som jag tror!! :D

Sedan har ju Älvdalen (yrkeshögskola?) många roliga utbildningar som liknar dom som är i Åre. Om någon är inriktad häst vet jag dock inte!

Ålands naturbruksskola hade en hästturism utbildning men den startar inte heller i år tyvärr..

Sv: Hästguide

Jag gick hästturismutbildningen campus Åre 2001! andra årgången elever. Ett av de bästa åren i mitt liv!! Lärde mig jätte mycket:banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·
Övr. Djur Trodde väl aldrig att jag skulle göra en sån här tråd, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har två katter, men jag vill ha nånting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 458
Senast: gul_zebra
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·
Hästmänniskan osäker om det passar bäst under *utbildning eller *ekonomi/juridik, men kör på detta då utbildning är vad som behövs för att starta...
Svar
3
· Visningar
2 358
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka