Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Vad roligt de måste ha haft
!Och trots allt besvär som snö och kyla ställer till med så nog är det härligt med riktig vinter(om man bara slapp ge sig ut med bil i snöoväder förstås,det är min fasa
)
Har i stort sett bara tittat på hästarna idag,kom hem fram på dagen.Vi var på särbons årliga jobbjulfest,julbord med tillhörande show och hotellvistelse.
Trodde jag gjort upp med brorsonen att han skulle titta till hästarna på morgonen men såg inga spår av honom.Han hade väl sovit länge eller glömt det
.Nåväl,de hade mat kvar i hagen och vattnet hade inte så tjock skorpa så de hade det bra.Han kom i allafall med traktor och plogade vägen i kväll,han är förlåten!
Jag är riktigt nöjd med egengjorda elkaret hitills.Lite beroende på hur kall vinden är så håller det sig isfritt ganska bra.Senaste dygnet har det varit minst -10,just nu -13,och om jag är där och rör omkring lite då och då så går isen lätt att slå hål på och ta upp med en sil.
Jag har en elkopp i lösdriften också men de är ju så sällan där inne så de dricker alldeles säkert mer nu.
När jag idag gjorde som jag brukar,ger lite musli i boxarna för att locka in dom så jag kan kolla över dom,hann jag inte med att stänga D:s boxdörr innan han hade käkat klart och var på väg ut igen
,de gillar att vara ute!