”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

mackan;14047588..//konstaterade dock faktum i spegeln efter typ 15 minuters provande och beslutet vilka det blir: jag ser ut som en liiite yngre kopia av min mamma.[/QUOTE skrev:
:rofl: Känner igen! Förra veckan satt jag med min barndomsbästis (vi träffas sällan) och tittade på gamla bilder. Konstaterade att både hon och jag liknar våra morsor men också att de var tanter i 30-årsåldern medan vi....... fortfarande är "tjejer" :). Fast INTE patetiska tonårs-wannabees. DÅ blir man kärring. Hellre då tant!

Här kommer grattishälsningar från mej oxå:)

Haha ... Att du inte frågade då? :D Jag är McMarco = Susanne Nevelius = Suss Jag ska fixa något på mitt Facebookkonto :)

Ha ha ha, det där känner jag igen. Hos syrran i Småland är det ju som bekant beckmörkt som regel. Efter att ha krockat med hästarna flera gånger började vi ställa en bil med lysena på så vi såg nåt :o ...Nu har hon ju uppgraderat gården med världens häftigaste ridbanelyse som lyser upp hela grannskapet så det behövs inte där längre. Men reflexer är ju aldrig fel...och här i skogarna är det rätt mörkt när man ska leta häst ;)

Så har jag äntligen fått lite fart på mig. Ha ha ha, hästarna fick frukost vid 8, kl 10:30 var jag åter ute. 11:00 var Lilly sadlad och klar och vi gav oss ut på en underbar runda i skogen utmed ån. Lite väl spännande ibland i branterna men vi löste det och hela rundan är avklarad utan skråmor. Tog ca 1 timme.

Ställde in Lilly i stallet med hö och vatten + ett fleecetäcke så hon fick en chans att varva ner och torka upp. Hon blev rätt svettig av att pulsa djupsnö. Under tiden fick Rocket lite mer seriös träning på lina och han har hittat kroppen:banana:. Nu börjar han sänka sig, skjuta på med bakdelen och höja ryggen i jobbet. Dags att börja belasta honom, således:idea:. Inte ett dugg öm i hovarna heller längre. Så skönt!

Stallet är mockat, lösdriften likaså och nytt spån är inlagt. 3 timmars pyssel i friskluften, gissa om jag mår gott:D.

Nu ska det bli mys med familjen. God mat och lite tv:p

Hon är jättetrevlig, här kommer en bild när dottern rider henne. Hon är en fantastisk häst med ett toppentemprament.
33760_1634385903568_1354303762_31694035_2804572_n.jpg

KL
vi hade problem med möss som tog sig ner i betforhinken och drunknade. äckligt och otrevligt, både ledsamt för musen och oätlig betfor. vi löste det med att hänga ett grimskaft ner i hinken. vips hade herr Mus en livlina när den insåg sitt misstag. Inga mer drunkingar. :D
:D:D:D:D kan se framför mej när musen klättrar upp för "livlinan" efter sitt ofrivilliga dopp

Herr gubbe... 130gram av magnesium fran krafft brand pa granngarden skulle de ha 159 kronor for!!!! sa det ar DYRTTTTTTTTTTTT..

Hittade Magnesium i Ullared. 750 gram för 49 kr.
Du kanske inte har möjlighet o ta dig dit?
Men vi andra får hojta till när det är dags för oss att åka, så kan vi ju skicka hem det till dig. :idea:

Hej på er alla!
Tackar ännu en gång för ett varmt välkomnande!!

Idag har jag inte gjort många knop,jobbat o jobbar även inatt,så det blir det viktigaste som blir gjort dvs hästar o hundar!
På tal om jobb,undrar om inte du,Piraja(med j !) och jag jobbar i samma bransch..?Tänker på ditt självskydd osv.

Här har varit plusgrader o relativt fint,sol en stund iaf:laugh: O hingstapöjkarna har varit alldeles tossiga!Till och med pållarna blir glada för lite sol,de äldre har stått i sin backe o solat o glott lite nedlåtande på de tokiga grabbarna!

Kan avslöja att jag bor ganska nära, 10-15 min , ifrån ett stort varuhus:d känt från TV (nä har inte fastnat på film,tack o lov!!) så ni som inte vill ha allt för skrymmande saker inköpt får väl hojta till:laugh: Eller så får ni ta er hit,för er som har långt så finns ett gästrum att låna!

svarar bade nyfiken och cho3.. om ni pratar om samma varuhus sa ja tack.. sand mig pm med konto nummer.. jag behover MAGNESIUM big time.. bade for mig och for pallan.. hon har ju fol i magen, det har inte jag men behover i alla fall.. satter gladeligen in pengar och vantar pa paket.. lol.. nej det behover inte vara fore jul..
och kanske jag kan komma dit en gang i mitt liv, tydligen ar det en av de saker som man skall gora for att vara "accepterad" LOL.. Liksom bo i goteborg och aldrig varit pa liseberg lol..
Deras hastavdelning skall tydligen bara bli battre och battre, och framfor allt storre och storre.. jag kan da tanka mig vad mkt mer som finns i butiken.. Klarar man att ga igenom pa en dag??
Lat mig veta nar det passar ngn, jag bugar djupt.. Madeira och framfor allt stallbyggnaden bugar ocksa djupt.. Stolpen blir glada att inte bli uppatna..

Hinner inte sitta här på tråden idag så jag skriver bara det allra viktigaste

GRATTIS LOBELL :banana::bump::laugh::banana:

Har jag missat ngt? hjälper magnesium mot stolpätande?
vi har två rabiater i hagen brevid, och det är sjukt jobbigt att gå och försöka smeta klet på stolpar som är frysta med is och snö för att undvika att de raserar hela hagen. :devil:

:D:D:D:D kan se framför mej när musen klättrar upp för "livlinan" efter sitt ofrivilliga dopp

haha, ja jag vet - men det funkade helt suveränt!!! :)

vilken fin häst!

KL
jag har tömkört dressyrarbete idag i ridhuset, Herr Pålle var jättetrevlig, han älskar arbete på töm!
Gjorde massor av övergångar samt arbete trav-halt, rygga, galopp ur ryggningen, samt lite vända igenom volt med fattning från skritt ur vändningen. Han var supernöjd och glad.

Jisses vilken tur att det inte är du som har föl i magen!:D Självklart hjälper jag dej att fixa magnesium. Ska dit ngn dag nästa vecka,hör av mej!
Jag har börjat ge mina småpojkar magnesium,hoppas det hjälper för stolpen mellan deras boxar,som även håller taket,ser ut som ett timglas:mad:

På tal om det stora varuh..... jodå, visst hinner man på en dag! Men man kommer ju alltid på ngt dagen efter,som man såg dagen före,som man kom på att man nog skulle ha köpt iallafall:D Så har iallafall mina långväga vänner fungerat: Så två dagar är nog inte fel..... Ja hästavd är riktigt bra! Gissa var jag handlar precis allt!!

Nähä,nu ska jag snart jobba,har sovit två timmar idag,så det blir nog en intressant natt:crazy: Man kan ju hoppas att det blir lugnt så man kan pilla lite på datorn iaf!

Idag har McMarco faktiskt blivit upptjatad på hästryggen (av söt dotter). Jag tror ta mig katten jag tar och bananar mig själv, hehe. Det har varit mer än lovligt segt och trögt ett tag. Jag älskar att gå och fnula i stallet, pyssla och fixa. Gos och dutt blir det men ridning har det varit illa med. Vår paddock är plogad av grannens "dräng" (hurra) men förra året var det min söta gubbe som gjorde det, och då var det gjort med känsla och omsorg. Nu var det lite onödigt knöligt, men det gick att rida :) Och döm om förvåning att min ringrostiga Leo rätt snart bjöd till lite vettigt arbete :laugh: Jag blev så glad, men bröt snart av för att inte ge den kraken träningsvärk av att släpa runt på sin lata matte.

Nu måste jag börja på lite, Skagern runt hägrar och då vill jag ha både mig själv och pålle i fint skick :cool:

Här kommer bananen :banana:

Tack Voff och alla andra!

Vii var och åt mongolisk buffe och jag var så hungrig. Åt förstås för mkt och för fort, så hade ont i magen ett par timmar.

Nu ska jag se på tv en stund , sen ska vi testa rockarden på min nya ridplan :D
Vill veta att allt sitter någorlunda inför imorgon, när jag ska ta en sväng runt gårdarna här. Om nu Trullan inte får spel förstås.

Tack! vad kul att du gillade Idun, vi älskar henne, hon är underbar:love:
Har varit inne i stan idag och köpt present till gubben som fyller år, sedan blev det tårta och lussebullar. Tråkigt att det töade för nu blir det skare, det ogillar vi att rida i.
GRATTIS till Lobell som också fyller idag såg jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30