”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

En sån här, fast jag har köpt en med linfröolja i
Bag%20in%20Box.jpg

Var har du fått tag i den?

Hej!
Jag undrar,får man vara med här?Måste erkänna att jag smygläst hela tråden,ända från början....

inlånad connemara hingst 2 år.
Välkommen får man väl säja, bild på Connemarahingst önskas och gärna all annan info. Min mara heter Non Stop och kommer från Önnarp. Han är e. Aladdin u. Önnarps Irene, född 2004.

Du har PM, man får väl inte skriva företagsnamn här :o så som jag gjorde förrut.

Aj aj! Bilder....:angel: Som jag sa,trög,tar tid!

Denne lille herre är,tror jag,efter Packie. Det är grannens,jag får fråga!Han är lånad som sällskap åt min ettåring. Han är svart i dagsläget men kommer att skimla av.Ganska liten,ca 138-139 fn,men riktigt snygg och mkt trevlig att hantera.

sager valkommen till cho3... yep du har pall och mer hastar den du behover lol. du passar in..men vakommen skall du vara..

sager tant kat som skovlar "roadapples" pa pulkann idag, kan inte komma ut i skogen med wheelbarrow..

Till alla:
Tack för att ni är så vänliga o hälsat mig välkommen! Jag känner mej verkligen välkommen!

Ja,gudarna ska veta att jag har fler hästar än vad som är nödvändigt:crazy:och de blir,på något konstigt vis bara fler...Å nu ska jag gå ut i kylan o mocka åt hela härligheten!!

Kl
Välkommen till alla nya!Roligt att få fler att följa.

Här har inte blivit några fler ridturer i veckan.Hade nog planer på att komma upp idag men viljan var inte tillräcklig.

I stället tog jag med H på skogspromenad,vi pulsade oss runt en sväng på helt oplogad mark.Gissa vem som svettades:D?

Här är bild från idag på sötnosen med bästa gåbortsgrimman på!

31925890.jpg

Och det var inte populärt att vara ensam kvar i hagen.

31925894.jpg

När vi kom hem ville hon ha mera mat..fort:).

31925905.jpg

F.ö har jag shoppat sadel på nätet.Oprovat och trots billighetsvariant inte alls vad jag har råd med just nu(eller ens behöver).Det är en stocksadel i syntet.Stocksadel är min älsklingssadel framför andra,jag har redan en men den är så himla tung:(
Jag väger kring 75 och den sadeln säkert 15,känns för mycket för stumpan som visserligen inte verkar bry sig så det märks.Den är också jobbig att hantera så den använder jag inte nu.
Vi har -9 här och sol:).Ska nu jobba sista passet denna vecka.

Så fina bilder på pållar....:love: Härligt väder har ni också... Här sitter jag å bävar inför dagens stalltjänst...fi faen:cry: -20... inte nice alls...

Ta två mössor för säkerhetsskull.:D
Sjävl ska jag iväg och hämta spån och sedan blir det lite stalltjänst och krigsföring mot muslingarna.
Någon som har bra katt att låna ut?

Bara -12 här... Men det räcker gott...
Själv är jag precis inkommen efter dagens stalltjänst så det känns bra. Nu är det dags att tina upp frysna fingertoppar på en varm kopp kaffe..

Ta två mössor för säkerhetsskull.:D

Ja det förståss....fast... jag vill ju inte se ut som en "jätteskalle" heller:crazy: måste ju hålla en viss "standard" på utseendet... förstår du väl....:angel: dessutom så har ju min skalle förmågan att tvärkrympa ibland och juckande hjälm räcker väl för att krossa min självbild...tänk dig då 2 spinnande ruggmössor.... :eek: det skulle ju mest likna en raggsäck ifylld 2 skuttande grisar på huvudet:eek:

tant alg!!! jag har en katt, Emmakisse, som spenderade hela sommaren med att jaga mus och rattor runt om har, varje dag hade jag en present pa farstun..

Sa borjade det bli kallt, och kallare, Misse puss bestamde sig da att nej ute kan man inte vara.. Hon ar nu djupt forankrad antingen pa pallen framfor spisen eller UNDER duntacket i sangen.. Usch ut kan man inte ga... Ar radd for att hon inte kommer ut forrann snon ar borta och solen skiner igen..

Sa tyvarr, aven om hon var och keyword har ar VAR, en bra musjagare, forsvann det med varmen.. Men du kan fa lana henne i alla fall om du vill lol..

Och jag hade tva sma mus sittandes i fodertunnan haromdagen. Det var bara att skopa ut och trycka lite extra runt halsen.. Sen var det dod mus.. Dock de har massor av slaktingar har jag sett.. Minst en dod frusen mus i vatten baljor pa morgonen.. Ar det inte underbart??

Mirameja: Är det " S O " du köpte sadeln hos?
Sålde min då den var för tung och ville hellre ha med horn och med blad under, stället för bossor. De har ju 2 syntetmodeller.
Berätta gärna vilken modell och hur den är.

Här är lite kallare idag. Ingen tid för ridning, men nytt rockarddäck är hemma och selen ska fixas ikväll :)

Sambon har börjat att skotta upp en ridplan åt mej. ( han vill väl leka med nya leksaken )

31926634.jpg

Medans de små brottas i elevatorn

31926631.jpg

Lite julpynt på boxen

31926633.jpg

oh sa lackert det ser ut.. har ar det sno men inte alls sa mkt som ni har.. och sa fina dekorationer.. mina skulle nog bli uppatna.. lol..

det ar kvall, pallar vantar pa att komma in och jag skall ha en skon kvall med mig sjalv..och ni far ha det samma...

Vad lyxigt med skottad bana:)!

Jo,det är därifrån du trodde.De har väl t.o.m 3 modeller?Jag vill ha utan horn och den hade de fått in igen.Har haft en av samma modell hemma förut men hade hjärnsläpp och beställde x-vid:o.Sålde den till en tjej med ardenner.Nu har jag beställt normal.Ska berätta mer när den kommer.

Gillar du också stocksadlar?

fast har man mössa behöver man ingen hjälm. Det har norska tester visat.

De klättrade upp på en fjälltopp och släppte ner en hjälm-den gick sönder
Gjorde samma sak med en mössa-den höll
:rofl:

Ja, möss har vi i stallet också, en av dom hade hoppat ner i en tom vattentunna. Den fick vidare hjälp till Sankte Per...

I övrigt så har pållan och jag varit hos P L. Tur att vi bara har ca 600 m mellan stallen för hon var rejält svettig! P kör ganska hårt med henne, men han säger att hon kommer att bli en riktigt bra reininghäst. Maken ska börja rida för honom till våren, dock på hans hingstar. Han är relativt intresserad och det händer att han hoppar upp och rider lite grann. Han köper gärna silvriga bett och har ett och annat tycke om vilket träns som damen ska ha.

I övrigt så är det ca -4* och garanterat myggfritt... Har ridit lite i vinterhagen, djupsnö är jobbigt för damen, bra sätt att bygga muskler.

En fråga till trådens allvetande Gubbe, tre hästar av fyra i mitt stall är lösa i magen, vad föreslår du? Har gett bakjäst utan resultat, de får betfor, havre och vitaminer utöver ett nästan torrt ensilage. Ingen analys på ensilaget men misstänker att det är ett högt proteinvärde i det. Slaget i år, förra årets skörd på samma åker gav också diarré. Varför får inte kallblodet diarré utan bara de tre halvbloden?

S.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10