S
Stopek
Sv: Hästfolk i kollektivstall *långt och ledsamt*
Vart skall den hästgården ligga? En som kanske säljer till våren.
Hälsning Maja
Tack alla ni som svarat.
Jag har legat lågt ett tag nu i stallet, har lyckats vara där på andra tider än de andra, så det har varit ganska lugna sköna stunder med mina härliga hästar.
Har funderat på det där med att flytta till ett annat stall, förmodligen skulle det bli lugnare, jag brukar inte bråka och "komma ihop" mig med folk, är aldeles för snäll egentligen, så skulle väl försöka tuffa till mig i lagom dos.
Tjejen i fråga har ändrat sig lite på sista tiden, idag råkade vi alla vara i stallet samtidigt och det funkade bra, trevlig stämning.
Jag vet att hon har fått lite ändrat livssituation nu, det vill säga en situation som hon verkligen får ta eget ansvar i, utanför stallmiljön, personligen tror jag att det är bra för henne då hon kanske får lite annat att tänka på än att gå och gnata på andra (mig) i stallet.
Samtidigt så vågar jag inte lita riktigt helt och fullt på att det håller i sig, är fortfarande rädd för att det skall komma taskiga kommentarer och annat.
Försöker från min sida vara öppen mot henne/de,vara trevlig och glad. får se hur länge det håller innan det brakar lös
Byter stall kommer förmodligen ske till våren ändå¨om jag hittar något med lite mer service och kanske paddock eller ridhus till, som det är nu så har vi ingen service alls, eller kanske vi har hittat våran egna hästgård till dess, sambon och jag, letar för fullt man kan ju alltid hoppas.
Vart skall den hästgården ligga? En som kanske säljer till våren.
Hälsning Maja