Har en foderhäst på 11år som är hur cool och mysig som helst.
Vi har känt varann i två månader snart.
Hon är lätt att sköta, sadla och tränsa. Man kan rida ut själv eller i
grupp utan problem.
Till problemet. Hon kan ibland helt plötsligt bara tvärstanna, vägra gå
framåt trots att inget skrämt henne utan mer som att, gud vad detta är tråkigt. Finns det flera vägar att gå väljer hon en själv. När man är tillbaka
till stallet kan hon börja vända in dit snabbt och dra till vänster vilket hon plötsligt gör ute. I skritt så vänder hon runt till vänster och vänder hemåt.
Man får då göra halt och vända om henne.
Detta känns som protester mot tråkig ridväg (finns tyvärr så få att det oftast
kan bli samma) eller att hon testar mig ännu. Det är inget som skrämmer mig då hon inte gör det ryckigt eller hoppigt.
Försöker komma underfund med vad jag gör fel. Hörde av ägaren att hon gjort så förut med och att det säkert handlar om att hon testar.
Nån med tips vad man kan göra??
Vi har känt varann i två månader snart.
Hon är lätt att sköta, sadla och tränsa. Man kan rida ut själv eller i
grupp utan problem.
Till problemet. Hon kan ibland helt plötsligt bara tvärstanna, vägra gå
framåt trots att inget skrämt henne utan mer som att, gud vad detta är tråkigt. Finns det flera vägar att gå väljer hon en själv. När man är tillbaka
till stallet kan hon börja vända in dit snabbt och dra till vänster vilket hon plötsligt gör ute. I skritt så vänder hon runt till vänster och vänder hemåt.
Man får då göra halt och vända om henne.
Detta känns som protester mot tråkig ridväg (finns tyvärr så få att det oftast
kan bli samma) eller att hon testar mig ännu. Det är inget som skrämmer mig då hon inte gör det ryckigt eller hoppigt.
Försöker komma underfund med vad jag gör fel. Hörde av ägaren att hon gjort så förut med och att det säkert handlar om att hon testar.
Nån med tips vad man kan göra??