Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt. Och då måste man alltså skapa en inner och yttersida för att det ska finnas någon, med ställning.
Om hästen är helt rak ser inte jag hur man kan ha en inner/ytter-sida/tygel.
Varför skulle du sitta och bromsa hästen hela tiden ? Och varför skulle det vara svårt att forma hästen på böjt spår ?
Verkar ju mer som att du har problem med en för hård ytterhand, du skall ju inte låsa ytter för att du rider upp hästen mot ytter.
Rider du inte upp hästen mot ytter får du ju aldrig en korrekt formning på böjt spår då får du en banan som dessutom driver iväg med ytterbogen.
Det är ju inte tygeln som skall skapa formen på böjt spår utan innerskänkeln.
Jag är på din linje.. bara för att man rider hästen för ytterhjälperna så håller man inte fast i yttertygeln för det.. jag kan ge efter på yttertygeln och ändå ha hästen uppe på yttersidan.. Jag rider ju och styr mest med skänklarna inte tyglarna.
Satt och funderade i samma banor.. det låter som en stum ytterhand.Varför skulle du sitta och bromsa hästen hela tiden ? Och varför skulle det vara svårt att forma hästen på böjt spår ?
Verkar ju mer som att du har problem med en för hård ytterhand, du skall ju inte låsa ytter för att du rider upp hästen mot ytter.
Rider du inte upp hästen mot ytter får du ju aldrig en korrekt formning på böjt spår då får du en banan som dessutom driver iväg med ytterbogen.
Det är ju inte tygeln som skall skapa formen på böjt spår utan innerskänkeln.
Fattar inte riktigt...
Att hästen är på yttre betyder ju inte att den bara är på yttre? För mig är det att den är lite ställd böjd och de betyder ju inte att man håller mer i yttertygel??
I min tanke när man hoppar så är det mer att man får en ytterskänkel, att hästen buktar ut på yttersidan och jag kan både gasa och hålla linjen med ytterskänkeln. Lite samma med ytter, att jag kan reglera tempot utan den för den skull ställer sig utåt...
Blir den utåtställd utan mening blev det ju för mycket yttertygel?
Och nu fattar inte jag. Så jag kan tyvärr inte förtydliga. Var har jag skrivit att hästen skall bara vara på ytter? I min värld är dom dom hyfsat jämt på båda tyglarna.
Precis om du har hästen bara på ena tygeln så är den inte jämt på båda tyglarna.
Nej det gjorde du kanske inte... Jag läste för snabbt...