Hästbajsdammsugare

A

Arablife

Har ni hört talas om hästbajsdammsugare?
Jag skrattade så jag grät när jag såg videon på nätet :rofl:
Den verkar iofs jäkligt smidig! Bra sätt att hålla hagarna rena från mask :) Är det någon som är intresserad av att kolla på videon, så pm:a mig så länkar jag!
Någon som kan tänka sig köpa en? Verkar bara finnas en åf i Sverige.

Sv: Hästbajsdammsugare

Jag har hört talas om den och tänkt att en sån skulle man ju ha, men den är nog sådär måttligt dyr :crazy:
Man kan dock önska, närman går där i hagen med grepen och skotkärran.

Den var inte så dyr vad jag minns. Har för mig att den stora modellen kostade runt 20 000.
Om man räknar med vilket jobb och slit man sparar är det säkerligen värt det....
Hade jag haft en stor hästgård hade jag nog investerat i en sån ;)

Alltså.....Det man INTE kan lura en hästägare till att köpa, det finns inte...

Alltså.....Det man INTE kan lura en hästägare till att köpa, det finns inte...

Med tanke på vartåt många nya hästanläggningar lutar, åt lösdriftshållet, och folks ofta begränsade marktillgångar, och att maskmedlen håller på att bli receptbelagda, tror jag att det kommer att bli en bra lösning med betesrensarna och gödselplockarna. Allra helst de som inte har en platt gräshage där det går lätt att gå runt med grep och kärra, utan kanske står med naturhage som är trädbevuxen och kuperad över stock och sten. Hoppas de sjunker i pris bara.

Jag hoppas att någon startar en uthyrningsverksamhet av det hela istället :) Så slipper man punga upp 20 000:-

Jodå...talade med en som köpt en sådan. Rena skiten sa hon :smirk: Tung att släpa på och inte suger den upp bajsen som i reklamen heller utan man får ta i rejält.
Summa sumarum .... det finns inga genvägar, bara att ta i med kroppen o grepen :angel:

Jodå...talade med en som köpt en sådan. Rena skiten sa hon :smirk: Tung att släpa på och inte suger den upp bajsen som i reklamen heller utan man får ta i rejält.
Summa sumarum .... det finns inga genvägar, bara att ta i med kroppen o grepen :angel:

Vilken sort hade hon köpt? Det finns flera sorter. Ingen av de jag sett dras för hand, utan kopplas på fordon.

Inte dyr? 20.000 är väl inte billigt heller ;) Billigt för en sån damsugare kanske men ine för plånboken :D

Inte dyr? 20.000 är väl inte billigt heller ;) Billigt för en sån damsugare kanske men ine för plånboken :D
Det lär inte bli vare sig enkelt eller billigt såsmåningom när det blir mera restriktioner på maskmedlen. Det kommer att bli mycket mera jobb och kosta pengar att hålla hagarna rena. Det jag oroar mig för är att hästägarna kommer att tycka att det blir billigare och mindre jobb att hålla hästar på stall ännu mera. Så det är bra tycker jag att det kommer ut hjälpmedel på marknaden. För hästens skull. Det är inte billigt med maskiner, med det kommer att behövas ännu mer framöver. De som tex har en 4-hjuling hemma har kommit halva vägen redan. www.betesrenser.se
En bra hästhållning med mycket utevistelse för hästarna kommer att kosta ännu mer i framtiden. Stallhyrorna kommer att behöva höjas ännu mer pga detta.

Står man inackorderad i ett stall, så blir det ju inte jättedyrt om man är några stycken som lägger ihop till en.
Jag tror absolut att det kan vara värt det!:)

Står man inackorderad i ett stall, så blir det ju inte jättedyrt om man är några stycken som lägger ihop till en.
Jag tror absolut att det kan vara värt det!:)

Med tanke på att det finns vanliga damsugare som kostar det dubbla så.

Nej, jag har då aldrig hört talas om en hästbajsdammsugare!
Men det lät ju ganska bra ändå.

finns det inte någon modell av "skitsugare" som man kopplar bakom en fyrhjuling? har för mig att jag har sett en sådan förut. enligt bilden var det bara att köra något varv i hagen och maskinen bakom ränsade upp skiten. väldigt praktiskt om det fungerar!

skulle lungt kunna skaffa en sådan om jag hade de pengarna, stora hagar och om den fungerade! tänk så skönt att slippa springa med hundratals skottkärror med skit när man mockar hagen! åker bara till dynghögen med 4hjulingen och tömmer:idea:

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte igår att Alice börjat läcka bajs! Det verkar som att det läcker lite hela tiden, bajset är mörkbrunt/grönt i färgen. Och...
Svar
8
· Visningar
3 131
Senast: GardenAngel
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 420
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar