Sv: hästarna ska vara ute - BASTA!!!!
Om man inte borstar frenetiskt på hästen så får de ett naturligt fettskydd mot regn.
Idag har det regnat konstant hela natten och hela denna dag.
När ajg åkte ut stod min häst utan täcke i hagen jag tog in henne och hon frös nada och när jag vickade upp pälsen var hon snustorr längst in av pälsen och längst in mot husen.
Varm och go
Vi människor måste sluta gämföra oss mot häsatrna..Nej en häst fryser inte bara för jag eller du fryser.
Många fryser om vintern och tänker BRRR fyy så jävla kallt på med 1 extra täcke på hästen
En hästs om är räkad är en annan femma, fdå har man ju tagit bort de som skyddar men 1 täcke räcker och inte 3 eller 4 st ovanpå varandea!
Min häst går ute juni juli aug sep utan att ha täcke en endaste gång påsig oavsätt om det regnar 2 dagar i rad!
Nu är det lite undantag och hon ska bantas samt sättas igång och har fått gått in under natten men går ute 08 till 18-19 om kvällarna!
Hon ska iväg på töltsättning nu i aug därför installningen!
Men nästa sommar kommer hon få gå ute så länge som möjligt dock inte på värsta supergräset jag kommer nog stödutfodra i hagen men hon kommer få gå ute dygnet runt..Semester för mig som slipper åka ut varje dag å mocka å göra mat.
Semester för hästen med=)
Förstår inte de som aldrig har sina häsatr ute dygnet runt hur de orkar hålla på med hästar åka ut 7 dagar i veckan under 52 veckor om året fyy...
Bara tanken påatt kunna tänka.. ähh orkar inte rida idag hon får stå så gör man annat skoj under sommaren är underbart..
Tillsyn hjälps man ju åt med de övriga som har häsat i hagen=)