Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vill se (vuxna) hästar och ponnyer som är ovanligt små för rasen! In med bilder. Med "små" menar jag främst mankhöjd, men också individer som är nätta för sin ras vore roligt att se.
Åh vilken fin! Jag skriver mest för att komma ihåg tråden!
Jag red en travare för många år sedan som inte var mer än 145cm i mankhöjd. Jättefin i dressyren var han!
Nu har jag bara ridit den aktuella hästen i tio minuter (alltså jag som rider på bilden) då jag provred henne med en vän/elev till mig, (hästen är alltså till salu och min kompis är den som är intresserad -inte jag).
Jag har ju ridit många araber och visst var det ovant nära till marken men hon var tämligen kraftfull och rejäl att sitta på så jag vande mig snabbt -ville inte hoppa av
I stallet kändes det dock jättemärkligt med en C-ponny Arab, haha.
Har tyvärr ingen bild men har haft en sköthäst som är haflinger, precis storhäst på centimetern och fruktansvärt smäcker för rasen..
Vi har alltid skämtat om att stuteriet lurat ägaren och skickat någon form av korsning (vilket inte kan stämma då hon är godkänd och har tyrolmärkning)
Inte C-ponnyn. Hennes mamma var tvilling dock och runt 145 cm. Vi tänkte att mamman nog var liten pga tvillingen, men då borde ju inte hennes avkomma få det tycker man ju.
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Hästmänniskan
Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.