Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns träd i hagen, men kuperat där jag bor?
Då får man bygga konstgjorda kullar
Har ni hästarna ute i ur och skur minst 8 timmar om dagen oavsett vad de signalerar?
JAA!!!
Jag vill se en byggtråd där du bygger kullar och dalar åt hästarna
Kan du inte bygga in lite naturligt vatten också?
Fast kan man jämföra hästar på lösdrift och hästar på box?
Det kanske man kan?
Jag tänker framförallt som du skrev att de har sin ligghall om de behöver, men även tänker jag att de är vana att vara ute dygnet runt?
Vad ska de vilja komma in till liksom?
Mina vet ju att det är nybäddat och serverat där inne.
Tror jag iaf att de vet.....?
Jo, det vet de nog
Nej, 24h om dygnet är de ute, om de inte är drabbade av sjukdom eller skada och behöver vila. En del av dem vilar dessutom allra bäst ute i sin flock, eller ute i liten hage med kompis, snarare än i stallet, men det är individuellt.
Inga täcken annat än vid behov efter arbete (förstör anpassningen och pälssättningen inför vintern) - men det är givetvis beroende på vilka prestationer och vilken typ av stall man tänkt sig under den kommande vintern.
Fast å andra sidan har alla hästar möjlighet att gå in i ligghallarna om de vill, när som helst. De befinner sig ganska korta stunder i ligghallarna, absoluta majoriteten av tiden spenderar de ute.
Det finns ingen större anledning att förmänskliga sina djurs behov. Tycker jag. Jag vet att jag och mina hästar absolut inte har samma definition av busväder i alla fall. Snöstorm är ju busväder! Fast hästarna tycker oftast att det är bus-väder!
Om du slutade ge mat inne , tror du de skulle gå in och ställa sig och skita och kissa i nyhalmen och tycka att det var skönt att stå instängd i 12 timmar?
Om jag ger min extraransonen utanför hagen men inte inne , tror du han vill gå in då?
Fast kan man jämföra hästar på lösdrift och hästar på box?
Det kanske man kan?
Jag tänker framförallt som du skrev att de har sin ligghall om de behöver, men även tänker jag att de är vana att vara ute dygnet runt?
Vad ska de vilja komma in till liksom?
Mina vet ju att det är nybäddat och serverat där inne.
Tror jag iaf att de vet.....?
Jo, det vet de nog