G
gamila
Detta är scenariot. Hästägaren är avliden. Arvstvist pågår mellan ägarinnans sambo och flickans föräldrar. Finns inte en rad skrivet om vem som ska ärva hästarna och bägge parter hävdar sin rätt. Detta drar ut något fruktansvärt på tiden och under tiden får de två hästarna bara stå och skräpa, falla i kondition, falla i värde, bli äldre, ja ni vet.... Jag har lämnat som förslag att de säljer hästarna, låser in pengarna i en bank och slåss om dem i lugn och ro när hästarna är väck.... Detta verkar helt omöjligt tydligen. Stackars sambon står nu med en månadskostnad helt ensam, de andra vägrar betala, men ska ändå ha hästarna
Är det helt omöjligt att Dödsboet står som säljare via ett juridiskt ombud? Ingen av parterna tänker behålla hästarna, ingen av dem kan något om hästar.... jag kan inte se problemet, men ändå får inte hästarna säljas... Kan någon komma på några smarta infallsvinklar? Självklart finns det mycket mer problem i den här soppan, men detta är liksom kontentan av problemet....
Är det helt omöjligt att Dödsboet står som säljare via ett juridiskt ombud? Ingen av parterna tänker behålla hästarna, ingen av dem kan något om hästar.... jag kan inte se problemet, men ändå får inte hästarna säljas... Kan någon komma på några smarta infallsvinklar? Självklart finns det mycket mer problem i den här soppan, men detta är liksom kontentan av problemet....