eviliny
Trådstartare
Jobba för team wallin o blev ju så där kär i en häst som man inte får när dom bara är där på träning.
Vid frukost en morgon medelas att hon var såld till åland o skulle åka om en vecka.
slog huvudet i väggen några gånger o grät en skvätt sen var det bara att bita i det sura äpplet o ta hej då.
sen har tiden rullat på.
Tills förr förra veckan då jag bestämde mig för att hitta henne o köpa henne.
Ringde från Åland o runt i hela sverige tills jag hitta henne hos hennes uppföder som hade henne skrottande i hagen.
Så ville jag ha henne så var hon min!!!
Wiiiie....
Lyckades hitta en perfekt stall plats hos en gubbe som själv har travhästar, kommer till o med få låna hans rockard o remsele tillls jag har råd att köpa eget.
För mycket inköp behövs då jag inte ens ägde ett grimskaft.
Men jag fyndar runt på olika sidor o börjar nog få ihop det mesta jag kan tänkas behöva.
Men det pirrar bra i magen o det är svårt att tänka på annat. än hur allt ska bli när hon kommer hem.
Hon har stått ett år så jag har mycket grundträning framför mig.
men kanske till start om ett halvår eller så.
Får de hur mycket tid hon behöver.
Men mest av allt ska vi ha roligt ihop!
Så glad inför detta äventyr
/Eviliny
Vid frukost en morgon medelas att hon var såld till åland o skulle åka om en vecka.
slog huvudet i väggen några gånger o grät en skvätt sen var det bara att bita i det sura äpplet o ta hej då.
sen har tiden rullat på.
Tills förr förra veckan då jag bestämde mig för att hitta henne o köpa henne.
Ringde från Åland o runt i hela sverige tills jag hitta henne hos hennes uppföder som hade henne skrottande i hagen.
Så ville jag ha henne så var hon min!!!
Wiiiie....
Lyckades hitta en perfekt stall plats hos en gubbe som själv har travhästar, kommer till o med få låna hans rockard o remsele tillls jag har råd att köpa eget.
För mycket inköp behövs då jag inte ens ägde ett grimskaft.
Men jag fyndar runt på olika sidor o börjar nog få ihop det mesta jag kan tänkas behöva.
Men det pirrar bra i magen o det är svårt att tänka på annat. än hur allt ska bli när hon kommer hem.
Hon har stått ett år så jag har mycket grundträning framför mig.
men kanske till start om ett halvår eller så.
Får de hur mycket tid hon behöver.
Men mest av allt ska vi ha roligt ihop!
Så glad inför detta äventyr
/Eviliny