Hästägare!!!

eviliny

Trådstartare
Jobba för team wallin o blev ju så där kär i en häst som man inte får när dom bara är där på träning.
Vid frukost en morgon medelas att hon var såld till åland o skulle åka om en vecka.
slog huvudet i väggen några gånger o grät en skvätt sen var det bara att bita i det sura äpplet o ta hej då.
sen har tiden rullat på.

Tills förr förra veckan då jag bestämde mig för att hitta henne o köpa henne.
Ringde från Åland o runt i hela sverige tills jag hitta henne hos hennes uppföder som hade henne skrottande i hagen.
Så ville jag ha henne så var hon min!!!
Wiiiie....

Lyckades hitta en perfekt stall plats hos en gubbe som själv har travhästar, kommer till o med få låna hans rockard o remsele tillls jag har råd att köpa eget.
För mycket inköp behövs då jag inte ens ägde ett grimskaft.
Men jag fyndar runt på olika sidor o börjar nog få ihop det mesta jag kan tänkas behöva.

Men det pirrar bra i magen o det är svårt att tänka på annat. än hur allt ska bli när hon kommer hem.
Hon har stått ett år så jag har mycket grundträning framför mig.
men kanske till start om ett halvår eller så.
Får de hur mycket tid hon behöver.
Men mest av allt ska vi ha roligt ihop!

Så glad inför detta äventyr :)
/Eviliny

Sv: Hästägare!!!

Ja visst är det så. Kände till o med igen henne i en stor flock bruna hästar.
Uppföddaren kolla frysmärkningar o börja peka på en annan häst, men nej den var det inte.
Oavsett om hon blir starthäst eller inte så kommer hon stå hos mig tills hon blir gammal.
När vi väl hittar vår gård så blir det o satsa på en unghäst som får tävla en del.
Men Lala köper jag inte för tävling utan för att jag är så kär i henne.:love:
/Eviliny

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 590
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 985
Senast: inverterad
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka