Hästägare utan bil

Sv: Hästägare utan bil

jag har EU moppe, sambon har bil men inget drag, mutter...
Foder ingår i hyran, samnbon brukar klöpa fodermorötter åt mig dock :)
Ska jag tävla lånar jag mammi o pappis ena bil, de bor ca 1 mil från mig så jag tar moppen dit :)

varför skaffar inte människan en cykel?
Jag har drygt 4 km till stallet, skulle aldrig gå, cyklar alltid vid skapligt väder, gå tar ju hundra år.

Är student, har 2 hästar och bil med dragkrok ;) Har tänkt köpa en transport nu också.

Har det så bra att en tjej i stallet där jag har unghästen har en jämngammal häst, så vi åker tillsammans på träning. Hon kör deras hästbuss. Väldigt praktiskt! Stallägaren har en hästtransport jag får låna vid behov mot en billig penning. Jag kan även låna den transporten när min dam (står i ett annat stall) ska ut och åka.

Du kanske kan samåka med någon? Höra efter när någon ska iväg och köpa foder? Träning likaså, det kanske finns någon att åka med mot en summa pengar? Alternativt ta ut en tränare till stallet? Det kanske är fler i stallet som vill träna?

En av mina vänner har bil o transport och i somras hade h*n en inhyst häst på sitt bete. Ägaren till den hästen hade mage att komma med förslaget att min vän skulle köra personen + hästen till träning, stå och titta på träningen och sen köra hem ekipaget :eek: De hade funderat på att åka tillsammans, men min vän kunde inte och meddelade det i god tid. Då tyckte personen ifråga att min vän kunde väl minsann köra ändå!

Mvh Jordgubba :)

Min medryttare har bil så det blir hon som får hjälpa mig med det där ;) Sedan har jag min pappa som är min privat chaffis ( han kör mig i tid och otid överallt), så han hjälper till =)

Är student med häst och bil (2 st :o), men var lääänge körkortslös. Och det går, man kan samåka med någon i stallet som ska och köpa foder t.ex. - men nog är det besvärligt!

Jag tog mig i kragen och tog körkort eftersom jag inte ville att sambon skulle behöva vara min privata chaufför när vi flyttade ihop i ny stad och jag fick längre till stallet. Okej att skjutsa någon gång, men det är ju faktiskt inte hans hobby. Har märkt efter jag tog körkortet hur pass mycket tid det tar i anspråk att skjutsa de vänner som inte har kortet, något man inte reflekterade så jättemycket över innan.. För att inte tala om kostnaderna (även om man får en "slant" i soppapengar). Och alla de som sa att det skulle bli en sån frihet att kunna köra själv hade ju rätt :)

Jag har två mil till stallet och bussen tar nästan en timma dit, för att den kör så dumma vägar. Men jag funderar på om ja inte skulle köpa mig en moppe, men hur långt kan man åka på en tank? :)

Under alla år jag har haft häst så har jag alltid fått hjälp av snälla stallkompisar eller sambon. Men nu står jag i ett stall där allt ingår så nu behöver jag inte bry mig om detta sambon köper med foder om det skulle behövas från stan.

Håller äntligen på ta körkortet men sen ska man ha råd att köpa bil me, men det är en fråga längre fram

Jag har två mil till stallet och bussen tar nästan en timma dit, för att den kör så dumma vägar. Men jag funderar på om ja inte skulle köpa mig en moppe, men hur långt kan man åka på en tank? :)

jag har en eu moped tanken rymmer ca 5 liter o o jag långa sträcker så har jag klarat 15 mil men nu när jag åker till stallet på ca 5km så drar mopeden mer soppa o jag får tanka oftare ca 10 liter månaden. O jag kör varje dag 1 mil

När jag var billös hyrde jag bil de ggr jag behövde för tävlingar eller inköp. Smidigt och enkelt, bara att lasta fullt när jag var iväg och handlade.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 495
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar