Harbor
Trådstartare
Tycker det låter fint och sunt tänkandeJag hade hästen på lösdrift = ingen mockning, foderfix, etc. Red när jag hann, vilket inte var så ofta. Tog med dottern, sövd henne i vagnen, hämtade hösten fort och red på banan tills hon vaknade - hon var den sorten som sov lite och hatade vagn... När jag blev gravid med andra barnen strax efter åkte jag av i v 25 och åkte in akut. Gjorde mig illa i höften och bestämde mig för att ställa av hästen under resten av grav. Satt inte igång honom förrän långt senare, red sporadiskt och hade medryttare ett par ggr i veckan. Inte förrän nu när jag flyttade till egen gård och mina barn är 4 och 6 kunde jag hålla igång honom igen. Trots att jag arbetar deltid och var mammaledig i 4 år. Man prioriterar annat - JAG prioriterar annat. Tid med barnen, öppna förskolan och såna saker gick före. Jag ammade länge och har dessutom svårt att lämna barnen. Det känns inte naturligt för mig så jag vill inte göra det helt enkelt. Det har nog varit den största anledningen. Vi byggde iof hus också, det tog ju mkt tid.
Jag tror det där beror helt på vem man är. Jag är en hemmsmamma som bakar bullar och odlar egen potatis. Åker till öppna förskolan och undviker dagis så långt jag kan. Och jag har svårt att lämna barnen. Jag vill ha dom hos mig. Alla är vi olika.