Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag red till v 38 båda graviditeten och var i sadeln igen efter fyra veckor Resp fem dagar eftee förlossning. Pappan tog hand om barnet/n. Var inget problem att hinna öht..Hur har ni gjort när ni blivit gravida och mammalediga med era hästar? Ni som inte har eget stall på gården alltså. Vem rider dem och hur hinner ni sen när bebin har kommit?
( gäller inte mig nu alltså)
Jag red ända fram till förlossningen, sedan vilade hästen en månad efter att jag fött. Fick mockningshjälp två dagar tror jag annars gick det fint att fixa hästen själv. Min dotter var med sin pappa eller med i stallet.Hur har ni gjort när ni blivit gravida och mammalediga med era hästar? Ni som inte har eget stall på gården alltså. Vem rider dem och hur hinner ni sen när bebin har kommit?
Hur har ni gjort när ni blivit gravida och mammalediga med era hästar? Ni som inte har eget stall på gården alltså. Vem rider dem och hur hinner ni sen när bebin har kommit?
Låtit hästen stå de första sex månaderna. Hade medryttare ett tag men i slutänden var det enklare att lägga hästeriet på is de första månaderna.Har inte egen häst utan är medryttare och inte ens det lyckas jag få ihop med bebis. Ammar och ungen vägrar ta flaska vilket gör att jag inte kan lämna honom hemma med pappan mer än någon timme (på det hinner jag precis fram och tillbaka till stallet) och jag kan inte lämna honom på kvällen för det är jag som måste natta honom (med bröstet).
Är det någon av er som fått det att funka med häst och bebis som haft samma förutsättningar och hur gjorde ni i så fall?
Har inte egen häst utan är medryttare och inte ens det lyckas jag få ihop med bebis. Ammar och ungen vägrar ta flaska vilket gör att jag inte kan lämna honom hemma med pappan mer än någon timme (på det hinner jag precis fram och tillbaka till stallet) och jag kan inte lämna honom på kvällen för det är jag som måste natta honom (med bröstet).
Är det någon av er som fått det att funka med häst och bebis som haft samma förutsättningar och hur gjorde ni i så fall?
Njae, pumpade och satte i frysen men första barnet var riktigt jobbigt med flaska och skrek väl typ de timmarna jag var i stallet. Jag märkte ju inte det såklart men mannen hade det riktigt jobbigt de två timmarna. Hon åt ju typ hela tiden dessutom.
Sonen åt mer sällan (troligen fetare mjölk, för han såg ut som en spädgris också) så där fick vi vila både man som lätt kunde ge flaska om det behövdes för den tog han så gärna och jag när jag var i stallet.
Har inte egen häst utan är medryttare och inte ens det lyckas jag få ihop med bebis. Ammar och ungen vägrar ta flaska vilket gör att jag inte kan lämna honom hemma med pappan mer än någon timme (på det hinner jag precis fram och tillbaka till stallet) och jag kan inte lämna honom på kvällen för det är jag som måste natta honom (med bröstet).
Sex första månaderna av graviditeten eller efter att barnet föddes? Båda varianterna låter lite ologiska. 6 månader behöver man väl inte väntapå att rida efter födseln. Och likaväl så ställer man väl inte av hästen de 6 första månaderna av graviditeten?Låtit hästen stå de första sex månaderna. Hade medryttare ett tag men i slutänden var det enklare att lägga hästeriet på is de första månaderna.
Vad vet du? Hon kanske hade skitont, blev snittad, komplikationer etc. Din kommentar var lite onödig tycker jag.Sex första månaderna av graviditeten eller efter att barnet föddes? Båda varianterna låter lite ologiska. 6 månader behöver man väl inte väntapå att rida efter födseln. Och likaväl så ställer man väl inte av hästen de 6 första månaderna av graviditeten?
Vad är det som är ologiskt? Du vet aldrig hur mycket du kan rida innan du är där.Sex första månaderna av graviditeten eller efter att barnet föddes? Båda varianterna låter lite ologiska. 6 månader behöver man väl inte väntapå att rida efter födseln. Och likaväl så ställer man väl inte av hästen de 6 första månaderna av graviditeten?
Ok, det förklarar ju saken. Tänkte mer att det är eventuellt de sex sista månaderna man ställer av, tänkte om jag missförstod.Vad är det som är ologiskt? Du vet aldrig hur mycket du kan rida innan du är där.
Dessutom var det ett svar på @Sandros fråga hur man får ihop det om man har en bebis som har stort närhetsbehov och vägrar flaska.