Hästägare kritiska mot stängda kliniker

Sv: Hästägare kritiska mot stängda kliniker

kl

Att detta hänt är bara väntat. Och många fler ston och föl lär stryka med i år..
Begriper inte hur man kan slå igen en klinik med en lång radda jättestuterier i omnejden..plus alla andra.

Strömsholm är det närmaste djursjukhuset för Skara distriktet.

Men då det är ganska långt så är det kanske inte ett alternativ under sådana katastroffölningar.

AM

Jag har för mig att de skulle ha öppet dygnet runt ungefär under fölningsperioden?

En jag vet förlorade sin 3-åriga hingst på grund av det fanns någon natt öppen klinik (Kolik), led hela natten innan han dog. Inte ok att de ska vara stängda på natten, det är oftast då man behöver akut hjälp vid fölningar och kolikanfall. Öppna mer kliniker nattetid!

Jag bor i norra Bohuslän..det tar redan nästan tre timmar för mig att åka till Skara...Vad är närmast då?

Om jag läste rätt tidigare idag (dock minns jag inte vilken webb-tidning jag läste) så är det just nu bara Strömsholm och Helsingborg som har öppet nattetid.

Det är ju helt galet...får för mig att jag läste om någon privatklinik som skulle ha öppet på natten?? Eller var det fel?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 097
Senast: Skye
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka