häst som sticker

Smurfoff

Trådstartare
ska tävla på islandshästens dag i helsingborg i mars. de stora problemet är att min häst alltid blir superhet när de är många hästar i ett ridhus och jag har svårt för att få stopp på honom, han bara springer. några tips? har vanligt tredelat bett, tror ni de funkar om man har ett skarpare bett? (typ ett med stång som ser ut som ett vanligt bett)

Sv: häst som sticker

Det enda jag kommer att tänka på är att stå över tävlingen!
Bättre att du tränar hästen i detta istället, och tävlar när problemet är åtgärdat. Det kan väl aldrig vara roligt att visa att man inte har kontroll över sin häst? Då måste det väl vara roligare att visa när man har en välriden och icke stressad häst?

Kan bara hålla med, tävla INTE!
Det är onödigt, pinsamt och inte minst farligt och störande för de andra deltagarna om du inte har kontroll på din häst. Stå över!

Kan bara hålla med, tävla INTE!
Det är onödigt, pinsamt och inte minst farligt och störande för de andra deltagarna om du inte har kontroll på din häst. Stå över!

:bow: amen to that

min häst stack förra året, var på väg att sluta olyckligt så mitt starka tips är att stå över för allas säkerhet.

Håller faktiskt med, stå över tills du är säker på att du har kontroll över din häst.

Tävla inte!

Tänk alltid när det uppstår ett problem:

Nu måste jag lösa proböemet och strunta i allt det andra jag tänkte göra. Ha inga andra krav än att bara lösa problemet!

Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: Linda_A
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 186
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar