Jag håller med. Sen kan det vara så att det inte går att lösa att hästen är mätt när den tas in. Ägaren kanske inte kan åka ut till stallet varje dag en timme innan intag och fodra. Dessutom tycker jag inte att man bara fodrar en häst i hagen. Ska en ha ska alla ha. Även de som går i hagarna bredvid. Det skapas för mycket stress och oro bland hästarna annars.
Det kan ju vara så att den hästen inte fungerar i ett kollektivstall utan behöver stå i ett helinackorderingsstall med samma kunniga personal som gör likadant varje dag. I ett kollektivstall blir det ofta olika personer som tar in och alla gör på sitt eget sätt. Jag tycker att hästägaren ska ta in hästen varje dag tills den klarar av situationen. Både för hästens skull, så att den lär sig vad som förväntas av den och få samma rutiner varje dag, men även för övriga hästar och människors skull så att man minimerar risken för en olycka.
Sen behöver den utbildas från marken. Lära sig var den ska gå i förhållande till människan, hur den ska gå och vad som förväntas av den. Samt så behöver den lära sig bli trygg med det.
Nej alltså de sakerna gäller ju ALLA hästar. Det är ju vad man borde se till funkar för alla hästar men inte minst när någon häst uppvisar såhär tydliga symptom på att något är fel.
Håller med i resten av ditt inlägg också!