godishanna
Trådstartare
Har ett litet problem med min 21-åring. Han vill inte trava i medlut, och då menar jag inte nerförsbackar (det provar jag inte ens) utan tänk mer en lite ojämn gräsyta. Så fort vi kommer dit det sluttar lite kortar han steget och tar upp huvudet och det känns som nåt i stil med tölt... (Han är halvblod). Han går gärna i ngt passliknande också om man leder honom i en brantare backe alt tvärar.
Han var på klinik för ca två månader sedan då de utredde en bakbenshälta samt att han ville trava på dubbla spår. Han markerade på övre böjprovet och ändå kollade de kot- has- och knäled (nån som kan förklara varför de inte kollar höft ock bäcken då?). Inget hittades och han fick skritta två veckor samt fick en kur antiinflammatoriskt. På återbesöket gjordes inget böjprov utan vi sprang och longerade och han fick beröm för att vara fräsch för sin ålder.
Lite besviken att inget hittades då jag inte upplever att han är fräsch alltid.
Men tillbaka till medlutsproblematiken - vad kan det bero på?
Han var på klinik för ca två månader sedan då de utredde en bakbenshälta samt att han ville trava på dubbla spår. Han markerade på övre böjprovet och ändå kollade de kot- has- och knäled (nån som kan förklara varför de inte kollar höft ock bäcken då?). Inget hittades och han fick skritta två veckor samt fick en kur antiinflammatoriskt. På återbesöket gjordes inget böjprov utan vi sprang och longerade och han fick beröm för att vara fräsch för sin ålder.
Lite besviken att inget hittades då jag inte upplever att han är fräsch alltid.
Men tillbaka till medlutsproblematiken - vad kan det bero på?