häst som helt plötsligt måste ha knäkappor

Sv: häst som helt plötsligt måste ha knäkappor

Jag har en häst som behövde knäkappor tidigare men går utan nu - för henne satt det i ryggen - stel i ena sidan - blev bra med mycket massage och lösgörande - behövs fortfarande någon massage ibland.
Lycka till!

Det är möjligt, men vår häst var det inget fel på i alla fall, trots att han helt plötsligt började slå sig på knäna, klart det blir skillnad när de plötsligt sitter på ryggen istället för i sulkyn, och han drog iallafall in ca 150.000kr på ett år när han började med monten.

En säkerhetsåtgård änvänd knäkappor jämt! ;) Så sa min travtränare jag jobbade åt!! Han menade slår de på sig så är det så rätt att skadorna kan bli så stora o svåra att läka... :smirk:

SKulle jag tro är orsaken, när en sån grej kommer plötsligt.

Sen behöver man inte börja gnälla om ridhästhovslagare, för det finns både skräp och oerhört skickliga hovslagare inom såväl ridning som trav.
Det handlar inte om vilken inriktning man har utan ifall man har kunskap och förmåga att hitta de optimala vinklarna för respektive häst.

En snedskodd häst kan ju givetvis också få problem med ledinflammationer.

Senast ändrad:

om du läst hela tråden hade du sett att ET kommer ut å fixar å trixar ofta så de finns ingen snedhet å ömhet mern än att han e inpackad i ludd för att han får skava när han e klippt.. ser ut som en teddy hela han... dock inne på banan får han bli naken.. kan juh iten se ut hur som helst..:D

tjejerna kan juh kolla konstigt....:p

nu så har vi pratat lite med en hovis som egentligen lagt av då han vare med om en olycka... var erkänt duktig när han höll på som mest... han ska kika lite på hovarna så får vi se... ena bak måste plastas upp då han har slagit ur en bit trots sko på... men idag va han värd miljoner när vi va in å körde ett jobb med honom...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 254
Senast: sardellen
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Twihard
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 841
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar