Häst på foder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sophie_JW

Vad menas igentligen att ha en häst på foder? :confused: Om man nu skulle ha en häst på foder; vem betalar försäkringar mm?

Sv: Häst på foder!

Kort fattat är det i princip samma sak som att ha egen häst, fast man inte äger den. Lånar den och behandlar den som sin egen. Det är ju väldigt olika vad som ingår i kontraktet/avtalet med hästägaren, men vanligtvis betalar man allt som stallhyra, foder, skoning, ja allt som kostar. Försäkringarna brukar ägaren betala, dock också det väldigt olika beroende på avtal.

Jag har en ponny på foder:)
I vårt fall har vi gjort så att vi betalar försäkringen men det får man ju göra upp med ägaren. Det kan vara olika i olika fall, bara man har allt på papper (alltså i kontraktet).

håller med ovan, sen vad som skrivs i just "ditt" kontrakt kan ni ju kanske komma överens om.

dock tycker jag det är rätt bra fall man får betala försärknigen själv, då får man verkligen känna hur det är att ha egen häst i kostnad osv.

men vanligsat är väl att ägaren betalar försäkringen, skulle iaf jag göra så jag vet att den blir betald.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama