Med risk för att få inlägget raderat så måste jag bara ställa ett par frågor:
Ginnies & PL, vad jag inte för mitt liv kan förstå är varför ni slåss med näbbar o klor för att bevisa att övergrepp mot hästar inte sker eller att det är högst överdrivna siffror. Varför?? Dessutom skulle jag vilja försöka förstå vad ni har för problem med att övergrepp mot våra älskade hästar samlas och dokumenteras? Det finns ingen som har snackat om att hänga ut folk hit och dit, endast att försöka få en överblick över alla de fall som sker i vårat avlånga land, och det är så oerhört många fall - många fler än vad jag har anat i mina värsta mardrömmar (och mardrömmar är något som jag är bra på vill jag lova).
Ni misstror allt och alla i frågan om övergrepp och sätter er emot med en energi som jag sällan sett i precis alla trådar som handlar om ämnet. Tänk om den energin kunde riktas åt rätt håll - att försöka rädda en enda häst/ponny istället. Blotta vetskapen att ha stoppat ett enda övergrepp mot en häst och den ångesten som hästen/ägaren får uppleva, borde vara värt alla möda i världen tycker jag!